Hallo allemaal,
Ik rijd een Polo BM van eind 2011, waar ik vorig jaar na veel ellende met diverse sets Dectane koplampen, door VAS Technics in Zeist originele bi-xenon lampen heb laten inbouwen.
Ik ben heel tevreden met deze koplampunits, maar net zoals bij anderen werken bij mij twee zaken niet, die ik toch wel storend vind:
1) De koplamphoogteverstelling, via het 'wieltje' naast het stuur, werkt niet. Ik meen te hebben gehoord dat dit een APK eis is en mijn auto moet eind dit jaar voor het eerst gekeurd worden. Welke mogelijkheden zijn er om de koplamphoogteverstelling bij mijn BM werkend te krijgen? Is het mogelijk dit toch via het bestaande wieltje naast het dashboard te doen of moet dit door installatie van de sensoren zodat er automatische koplamphoogteverstelling plaatsvindt, net als bij de Polo's met Xenon af-fabriek? En weet iemand waar ik een van deze twee oplossingen zou kunnen laten installeren? VAS Technics heb ik ook gevraagd maar daar krijg ik geen reactie.
2) Het grootlichtsignaal werkt niet als de verlichtingsschakelaar op stand 0 of 1 staat, wel op stand 2 (dimlicht). Hoe is dit op te lossen? Ook hier krijg ik geen antwoord op van VAS Technics.
Heeft iemand van jullie met een BM met achteraf ingebouwde originele Xenon-koplamen met LED voor deze twee zaken al werkend gekregen? En zo ja, waar en hoe is dit gedaan?
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!
Groet,
Martijn