originele dagrijlichten???

ik heb een vraagje ivm dagrijlichten.
als je een nieuwe polo gaat configureren op de site van vw kun je kiezen voor dagrijlichten zoals hier te zien
imagesqtbnANd9GcRwaK5sDXhQmmpSsfCnh5qYBO-1.jpg

voor de prijs van €54.45
kan ik deze of soortgelijke (led balkjes is niet echt mijn ding) kopen en op mijn 9n3 plaatsen?

of bestaan er mss ook ronde dagrijlichten? Die ik dan kan plaatsen waar de mistlampen moeten staan? (ter info: ik heb nog geen mistlampen.)
Heb zelf al gezocht maar vind niet veel...
alvast bedankt :)
 
ja maar in België mag je niet zomaar met mistlichten rijden. Kun je een boete voor krijgen en ja ik ken mensen die dit al hebben gekregen Stick Out Tongue

ik heb net eens op de site van hella gekeken en ik heb dit gevonden:
http://www.rieger.nl/Zubehor/Styling/NL_418-427.pdf
je moet eens op pagina 2 kijken. Staan de prijzen ook bij :)

heeft iemand hier al ervaring mee? de ovale lijkt wel mooi ma als je het ziet zijn ze echt wel redelijk groot... moet je je roosters nog eens helemaal aanpassen. dus ik denk eerder dan voor de ronde te gaan...
 
Bas zei:
Je kunt ook je mistlampen gebruiken als dagrijlampen ;) Die moet je dan op de goede pin van de schakelaar zetten.

Het is haast nooooit zo mistig dat je legaal je mistlampen mag gebruiken. Ik zat er ook aan te denken mn gele mistlampen als dagrijlichting te gebruiken. Dan werken ze toch bij de eerste slag van je schakelaar? Als ik dit kan aantonen aan meneer agent, krijg ik dan geen boete?
En hoe doe ik dat Bas, wil ik!! Big Grin Big Grin
 
Het draadje van je mistlampen uitduwen op de achterkant van de stekker en dan op de TFL pin van je lichtschakelaar zetten. Dat zou het moeten zijn (zoals ik heb gelezen.)
 
Maar led-dagrijlichten mag je toch wel op hebben staan terwijl je gewoon licht opstaat?
kijk maar naar de philips daylight LED dagrijlichten. Deze zijn ook helemaal legaal.
waarom zou dat dan niet bij de gewone dagrijlichten mogen?
 
Nee dat mag niet,

Ze dimmen op moment dat jij de rest van je stadslichten inschakelt en blijven gedimd op moment dat je overgaat naar dimlicht, Ze gelden dan als stadslichten.

Zet jij alle lampen weer uit dan gaan ze weer op volle sterkte branden en dus als dagrijlampen ;)
 
denk dat er sinds de opkomst van dagrijlichten eerder een gedoogbeleid is ontstaan doordat de politie het zelf ook niet meer weet, plus iedereen denkt dat je nu ook met mistlampen aan mag rijden
 
ze dimmen tot 40% fzo had ik ergens gelezen. Mag dit dan eigelijk ook niet?
Moeten ze helemaal uit? Want ik zie veel auto's rond rijden waar ze toch blijven branden... (denk maar aan de nieuwe opels...)
 
vind het bij mij ook maar vaag..
schakelaar op 0: alleen leds aan (dagrij..)
schakelaar op 1: leds dimmen, achterlichten+ kentekenverlichting gaat aan (dan is het ineens stadslicht volgens de wet?)
schakelaar op 2: leds volle sterkte, xenon aan, rest ook aan (dan geld het als onderdeel van dimlicht ofzo?)

ik weet t ook niet meer hoor wat nou wel en niet mag..

ik dacht dat een voorwaarde van DRL was dat ze uit moeten springen als dimlicht aangaat?
 
euhm... zit er niet toevallig een foutje in jou polo PoloDave?
zovan mijn drl gaan wel gewoon uit als ik van standje 0 naar 1 ga :|
(vind dit persoonlijk erg jammer, maarjah zo hoort het helaas wel :cool: )

btw misschien dat jou xenon lampen er iets mee van doen hebben?
durf wat dat betreft geen uitspraken te doen, maar misschien dat je dealer dit kan bevestigen oid?
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!