D-SkyLimit
Lid
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Goed om te lezen dat je redelijk veel sleutel ervaring hebt. Ik zou het zelf ook wel willen proberen om de kosten te drukken om de auto 'betaalbaar' rijdend te houden aangezien 1.500 tot 2.000 euro wel erg veel is. Daar zouden we bewijze van spreken weer een andere Polo voor kunnen kopen. Ik weet alleen niet goed waar te beginnen. Het is natuurlijk wel van belang dat alles op tijd komt te staan e.d., anders blijf je koppen reviseren haha.Ik heb eens wat rond gezocht op diverse VW fora. Ik denk dat de nokkenas is vastgelopen vanwege een defecte carter ontluchting. Een voorbeeld vind je op https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=140843.
Ik heb besloten om de zaak eerst zelf maar eens open te halen, en te kijken wat de schade is. Ik ben redelijk handig en heb redelijk veel sleutel ervaring. Het probleem is eerder dat ik niet veel in zin in had, maar het door een garage te laten doen kost gewoon te veel voor wat de auto nog waard is. Daarnaast reed de auto altijd nog er fijn.
Dank ook voor het delen van de link naar het VW forum. Goed om te zien hoe de kop losgehaald moet worden en wat voor componenten je nodig hebt. Het lijkt mij alleen niet dat het kleppendeksel vernieuwd moet worden toch aangezien de kleppen daar niet doorheen zijn gekomen? Of wordt dat altijd preventief mee vervangen?
Volkswagen
Polo 9N Athene