P0571 Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction

Iv0

Nieuw lid
Goedemiddag!

Iemand ooit deze foutmelding tegen gekomen?
Vanochtend toen ik de auto startte ging het EPC en MotorManagement lampje branden.
Verder niks aan de hand. Auto rijd prima.

Zojuist in m'n pauze even de auto uitgelezen en er kwam deze foutmelding te staan:
P0571 Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction

Ik gebruik ScanXL van ElmScan. Dit is universe uitlees software.
Na het wissen van de melding zijn ook alle lampjes weer uit en na een paar keer starten nog niet terug gekeerd.

Ik heb de auto sinds de eerste week van Januari en de Cruise Control heeft nog nooit echt goed gewerkt.
Nu is het voor het eerst dat er een foutmelding in zit.

Ik hoor het wel en alvast bedankt voor het mee denken!:grin:

Schakelaar achter je rempedaal (niet zeker of dit dezelfde als remlicht is) zit vast. Dit wil zeggen dat op het moment dat jij de cruise control selecteert en op set drukt, het systeem direct een cancel van het rempedaal krijgt.
Controleer de schakelaar achter je rempedaal en/of koppeling natuurlijk, voor de zekerheid.

Zeer waarschijnlijk is het één en dezelfde schakelaar. Heb het in een Golf V juist andersom gehad: cruise control wilde niet uit bij aantikken vd rem / normaal remmen. De remlichten bleken ook niet te branden, pas als ik heel hard remde. Is destijds onder garantie vervangen.

-  - 
Het is zo dat m'n remlichten niet constant branden (gelukkig)
Ik heb het probleem ook naar het autobedrijf gemailt waar ik hem heb gekocht.. wellicht dat het onder garantie nog vervangen kan worden.

Check voor de zekerheid ook of je verlichting achter wel in orde is met name een verkeerd gemonteerd duplo lampje of een verkeerd type lampje kan ook nog wel eens een fout melding geven mbt cruise control
Grt donna

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!