PDC systeem werkt niet. Code: Massa probleem kortsluiting in alle sensoren.

Beste Polo rijders,

Ik ben sindskort eigenaar van een prachtige Polo 9N waar sensoren vanaf aankoop zijn aangekocht.

Nu heb ik die lange piep wel.. (niet bij iedere reverse) maar de sensoren werken niet.

Heb alleen achter sensoren, waar kan ik naar kijken om het probleem te kunnen vinden?

Dan de achter bumper er voor weg te schuren om alles te controleren wounik pas als laatste doen..

Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 131Pk 
Achter bumper demonteren is echt geen rocket science.
Gezien je de kabelboom moet controleren op beschadiging/draadbreuk ontkom je er niet aan de bumper te demonteren.
Daarvoor moeten je achterlichten eruit,
en daar begint waarschijnlijk de draadboom voor je pdc.
4 schroeven boven
4 onder
4 in iedere wielkuip was t volgens mij.

Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
  • Leuk
Waarderingen: B.Andries9N3
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb er naar laten kijken. En die stekkers zijn zo geoxideerd dat die het circuit onderbraken.

Stekkers schoongemaakt en die aangesloten met tyreps (Geen clipjes in de stekkers meer.) Toch iedereen bedankt voor het meedenken!

De bumper demonteren was the solution after all.

Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 131Pk 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!