jongpieter
Actief lid
Mijn naam is Pieter en ik heb half november mijn 15 jaar oude groene VW Golf 3 Variant ingeruild voor een 6 jaar oude zwarte Polo Fun. Een nieuwe zat er financieel niet in dus is het een gebruikte auto geworden die z'n 72000km gereden heeft.
Het is denk ik een standaard uitvoering met een paar aluminiumkleurige accenten verder zonder veel toeters en bellen, maar wel met Climatic, kuipstoeltjes en sportstuur.
Ondank dat de 1,4l motor van de Polo kleiner is dan de 1,8l van de Variant leveren ze beiden 55kW en de Polo is slecht 40kg lichter dan de Variant.
Mijn Polo heeft, denk ik, wat minder pk's dan de gemiddelde Polo op dit forum maar dat geeft niets want in Nederland kun je zelden hard rijden en ik kom ook overal.
Echter heb ik al wel de eerste storing gehad met de Electronic Power Control toen ik onderweg was van Valkenswaard naar Heerenveen. Bij het inhalen van een vrachtauto leek het alsof de motor afsloeg. De auto hield in, het EPC lichtje en het motormanagement lichtje gingen een paar seconden branden. Daarna gingen deze waarschuwingslichtjes uit en reed de auto weer normaal verder. De dealer kon bij het uitlezen geen storing vinden en heeft toen een kleppenhuis schoongemaakt en de bougies vervangen.
Nu maar hopen dat daarmee het probleem opgelost is.
Wel zou ik graag zelf de mogelijkheid hebben om storingen uit te lezen.
Misschien kunnen de experts op dit forum mij adviseren wat ik daarvoor moet aanschaffen.
Ik lees hierover VAGCOM kabels waarmee je bij bepaalde typen Polo's storingen kan uitlezen maar is dat ook geschikt voor mijn Polo. Verder zag ik nog een advertentie waarin een ODB2-kabels aangeboden wordt waarmee je bepaalde typen VW's kan chippen.
Het enige wat ik daarmee zou willen is de gaspedaal response wat anders instellen. Nu is er een groot verschil in verbruik tussen zelf de gaspedaal bedienen of door de cruising control. Mijn voet is kennelijk te onrustig en de response daarvan zou wat minder mogen zijn.
Verder heb ook maar eens geïnventariseerd wat voor lampen in mijn Polo zitten. Dat is op een paar puntjes net weer anders dan Johan op de site gezet heeft.
De grote verbruikers als grootlicht 2x55W, dimlicht 2x55W en mistlicht 2x51W geven een aardige belasting maar staan gelukkig meestal niet gelijktijdig aan maar het kan wel.
Die lampen zouden in LED uitgevoerd moeten worden maar met de huidige LED-lampen klopt het lichtbeeld niet en de hoeveelheid afgegeven licht is te nog weinig.
Het licht op mijn Polo is voorlopig helder genoeg want het stuk helderder dan van de Variant. Dus laat ik het voorlopig maar zo en ga niet gelijk naar Xenon.
Het is denk ik een standaard uitvoering met een paar aluminiumkleurige accenten verder zonder veel toeters en bellen, maar wel met Climatic, kuipstoeltjes en sportstuur.
Ondank dat de 1,4l motor van de Polo kleiner is dan de 1,8l van de Variant leveren ze beiden 55kW en de Polo is slecht 40kg lichter dan de Variant.
Mijn Polo heeft, denk ik, wat minder pk's dan de gemiddelde Polo op dit forum maar dat geeft niets want in Nederland kun je zelden hard rijden en ik kom ook overal.
Echter heb ik al wel de eerste storing gehad met de Electronic Power Control toen ik onderweg was van Valkenswaard naar Heerenveen. Bij het inhalen van een vrachtauto leek het alsof de motor afsloeg. De auto hield in, het EPC lichtje en het motormanagement lichtje gingen een paar seconden branden. Daarna gingen deze waarschuwingslichtjes uit en reed de auto weer normaal verder. De dealer kon bij het uitlezen geen storing vinden en heeft toen een kleppenhuis schoongemaakt en de bougies vervangen.
Nu maar hopen dat daarmee het probleem opgelost is.
Wel zou ik graag zelf de mogelijkheid hebben om storingen uit te lezen.
Misschien kunnen de experts op dit forum mij adviseren wat ik daarvoor moet aanschaffen.
Ik lees hierover VAGCOM kabels waarmee je bij bepaalde typen Polo's storingen kan uitlezen maar is dat ook geschikt voor mijn Polo. Verder zag ik nog een advertentie waarin een ODB2-kabels aangeboden wordt waarmee je bepaalde typen VW's kan chippen.
Het enige wat ik daarmee zou willen is de gaspedaal response wat anders instellen. Nu is er een groot verschil in verbruik tussen zelf de gaspedaal bedienen of door de cruising control. Mijn voet is kennelijk te onrustig en de response daarvan zou wat minder mogen zijn.
Verder heb ook maar eens geïnventariseerd wat voor lampen in mijn Polo zitten. Dat is op een paar puntjes net weer anders dan Johan op de site gezet heeft.
De grote verbruikers als grootlicht 2x55W, dimlicht 2x55W en mistlicht 2x51W geven een aardige belasting maar staan gelukkig meestal niet gelijktijdig aan maar het kan wel.
Die lampen zouden in LED uitgevoerd moeten worden maar met de huidige LED-lampen klopt het lichtbeeld niet en de hoeveelheid afgegeven licht is te nog weinig.
Het licht op mijn Polo is voorlopig helder genoeg want het stuk helderder dan van de Variant. Dus laat ik het voorlopig maar zo en ga niet gelijk naar Xenon.