Polo 1.2 Bluemotion tunen, ABT of niet?

Beste leden,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar tuning voor onze Bluemotion's (we hebben er 2) maar ik moet onze baas overtuigen ;) Probleem is dat hij geen enkel risico wil lopen dat de fabrieksgarantie vervalt op het moment dat de polo's worden gechipt. Dit snap ik natuurlijk maar dan kom je meteen uit bij ABT tuning. Ik kan echter nergens vinden wat dat kost, of ze het überhaupt doen en wat dan de prestaties van de auto worden. Wel vind ik van alles over tuning bij bijvoorbeeld Ventura tuning en vele anderen. Bij Ventura stoppen ze een extern kastje onder de motorkap welke te verwijderen is, mocht het nodig zijn, maar het lijkt mij dat VW alsnog kan zien dat er tuning is toegepast, ook al is het kastje verwijderd. Kan dat? Wat is wijsheid? Ik kom er niet uit maar weet wel dat het optrekken met deze polo's af en toe een drama kan zijn en daar willen we heel graag vanaf.. Heeft iemand goed advies? Alvast erg bedankt!
 
Euhm.. als ik vragen mag, waarop baseer jij dat de dealer kan zien dat die getuned is ookal is t kastje eruit?

Zelfs bij reguliere software tuning kun je de originele software terug laten zetten en de dealer ziet t niet ;)
(Zijn meerdere gevallen van te vinden op internet met de 6r)
 
VW  6R  1.2TDI 
Heb zelf mijn BM bij Chiptuning Experience laten tunen, ca 100pk en 230nm koppel. Vooral het koppel is zeer merkbaar. De tuning is gedaan dmv een externe mini ECU extern geplaatst en werkt probleemloos. ABT heeft de 1.2tdi niet in het leveringsprogramma zitten en de keuze in tuners is beperkt maar Chiptuning Experience is een aanrader! Professioneel en zeer servicegericht.

Marcel.
 
En aan toerental pieken kunnen ze zien of ie ooit een chip heeft gehad
Lijkt me sterk eigenlijk.. het dieseltje is wel op toeren begrenst toch? Heb wel eens iets gelezen over gevraagde turbodruk en geleverde turbodruk, maar anderen (JD Engineering) stellen dat dat niet gelogd wordt.

ABT gaat volgens mij geen tuning uitbrengen voor een 14% auto ivm belasting/uitstoot.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!