Polo 1.2 TDI Bluemotion 2010 (problemen met verstuivers) :-(

Mijn auto begint keihard te tikken zodra motor warm is. Wegenwacht had vermoeden dat er een verstuiver defect was. Kwam vaak voor bij een dieseltje dattie zo tikt Motor begon te tikken en ging vanzelf richting de 3000toeren daarna heb ik uitgezet Na een half uur begon de getik weer. Geen melding op dashboard en geen storing kunnen uitlezen. Zijn het de verstuivers?

Misschien is het verstandig om er niet meer mee te rijden!
Omdat je al aangeeft dat hij begint te tikken en dan vanzelf naar de 3000rpm gaat.

Doet me denken aan een op hol geslagen dieselmotor. Ook wel bekend als een runaway diesel.

De motor zuigt bijvoorbeeld via de turbo motorolie aan, de verbrandingskamer in, en daar ontbrand het.
Die hoeveelheid kan je niet doseren, en gaat ongecontroleerd. Waardoor de motor uit zichzelf meer toeren gaat maken. Hij zal uiteindelijk stilvallen omdat de motorolie op is, of zichzelf vernietigen.
Als hij dat doet nagelt of tikt hij ook.
 
Misschien is het verstandig om er niet meer mee te rijden!

Allereerst geeft je aan dat hij begint te tikken en dan vanzelf naar de 3000rpm gaat.

Doet me denken aan een op hol geslagen dieselmotor. Ook wel bekend als een runaway diesel.

De motor zuigt bijvoorbeeld via de turbo motorolie aan, de verbrandingskamer in, en daar ontbrand het.
Die hoeveelheid kan je niet doseren, en gaat ongecontroleerd. Waardoor de motor uit zichzelf meer toeren gaat maken. Hij zal uiteindelijk stilvallen omdat de motorolie op is, of zichzelf vernietigen.
Als hij dat doet nagelt of tikt hij ook.


Toeren maken heeftie maar 1 keer gedaan
Voor de rest blijftie tikken
Staat al paar dagen stil
 
Volkswagen  Polo 6r 
Even een update

1 verstuiver is vervangen
Die zat helemaal dicht en was zwart
Nu heb ik geen getik meer maar af en toe stottert mn auto wel
 
Volkswagen  Polo 6r 
En heb je hem vervangen omdat die zwart was ? of omdat je hem ook heb getest?

Je kan beter alle 3 laten test, kost wel wat. maar de gevolg schade van een verstuiver die te veel brandstof inspuit is groter dan even een test doen.
Denk aan motorschade of een roetfilter wat kapot gaat..

En wat Joosspekloos vermeld in leren is wel heel belangrijk.
 
Is de hd brandstofpomp gecontroleerd .
Als die stuk gaat komen de deeltjes in de verstuivers daar zit geen filter meer tussen.
Verder zou ik altijd gedemonteerd verstuivers laten testen en gebruik altijd nieuwe originele verstuivers en geen gereviseerde .Nieuwe verstuiver moet je naast inleren ook calibreren.
Dan gaat de motor een testprogramma draaien duurt 15 min bij verschillende toerentallen .
Verder zou ik met deze problemen altijd een specialist zoeken ipv een normale garage.
Die weten precies waar ze moeten zoeken.
 
Vw  Polo 
Mijn auto begint keihard te tikken zodra motor warm is. Wegenwacht had vermoeden dat er een verstuiver defect was. Kwam vaak voor bij een dieseltje dattie zo tikt Motor begon te tikken en ging vanzelf richting de 3000toeren daarna heb ik uitgezet Na een half uur begon de getik weer. Geen melding op dashboard en geen storing kunnen uitlezen. Zijn het de verstuivers?

Jou probleem lijkt op het ophol slaan van de motor als ik eerlijk ben...
zou even langs een dieselspecialist gaan!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!