Polo 1.2 tsi trilt stationair

Ik had daar last van toen de inlaatkleppen vervuild waren. Laten reinigen met walnut blasting en het was opgelost. Kan je na laten kijken!
Ja dit heeft het voor mij opgelost, maar wel in combinatie met een bougie met een iets grotere elektrodenafstand. Sindsdien nooit meer last van gehad en ik had hetzelfde probleem. Echt een aanrader! Ook de airco aanzetten pas als de motor stationair goed draait. Als je hem al aan hebt tijdens starten merk ik het ook. Even op 1 of 0 zetten en op gang laten komen.

Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
  • Leuk
Waarderingen: PoloDJ
Ja dit heeft het voor mij opgelost, maar wel in combinatie met een bougie met een iets grotere elektrodenafstand. Sindsdien nooit meer last van gehad en ik had hetzelfde probleem. Echt een aanrader! Ook de airco aanzetten pas als de motor stationair goed draait. Als je hem al aan hebt tijdens starten merk ik het ook. Even op 1 of 0 zetten en op gang laten komen.
Ja ik merkte nu ook al dat als ik stationair de auto start dat die dan direct in hoge toeren gaat koudstartregeling dat is normaal maar je voelt het ook direct schokken. Ik heb ongeveer 2 weken geleden bougies vervangen voor deze: https://www.winparts.nl/motordelen-...492-20676/bougie-y5kpp332-bosch/p1093339.html

Ik heb met OBDeleven de numbs van misfires in de gaten gehouden en heb gezien dat de aardig opstapelen bijgevoegd de afbeelding. Dan lijkt het mij echt toch in de ontsteking te zitten? wat denken jullie.

Ik heb vandaag ook mijn motor laten reinigen met carbon cleaning kleppen zouden nu schoner moeten zijn. Auto heeft maar 72000 gelopen.
118E9E7B-6B1C-4F41-882A-ACCC7E5C9ED6_1_102_o.jpeg2D80E79C-64FC-460F-932D-FD323089689D_1_102_o.jpeg

VW  Polo  1.2 TSI 
Controleer in live data eens de LTFT en de STFT. Deze 2 geven het mengselaanpassing aan, ook bij stationairloop.

Ooit eens een Fiat 500 gehad die enorm trilde en onregelmatig stationair liep, LTFT was iets van 90 of 100%. Betekende dat de ECU 90 of 100% MEER brandstof injecteerde bij stationair loop. Dit was ook heel goed te ruiken. Oorzaak was een scheur in het spruitstuk + een kapotte lambdasensor. Ik heb dit verder niet verholpen aangezien er meer problemen waren met de auto. Auto daarom verkocht aan een exporthandelaar.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Controleer in live data eens de LTFT en de STFT. Deze 2 geven het mengselaanpassing aan, ook bij stationairloop.

Ooit eens een Fiat 500 gehad die enorm trilde en onregelmatig stationair liep, LTFT was iets van 90 of 100%. Betekende dat de ECU 90 of 100% MEER brandstof injecteerde bij stationair loop. Dit was ook heel goed te ruiken. Oorzaak was een scheur in het spruitstuk + een kapotte lambdasensor. Ik heb dit verder niet verholpen aangezien er meer problemen waren met de auto. Auto daarom verkocht aan een exporthandelaar.
Ik ga proberen om de bobine te vervangen.
Staat helaas niet tussen, LTFT, STFT geeft geen resultaat, als ik zoek op long en short zie ik het volgende, welke is het?:

63C78F7F-C925-41BF-9167-03CC71096EC5_4_5005_c.jpegFA38875D-4028-4772-8532-6E2BEE242836_4_5005_c.jpeg

Laatst bewerkt:
VW  Polo  1.2 TSI 
Bij LONG de bovenste 2 en de onderste, bij SHORT de bovenste. Als ik het zo 1,2,3 goed zie.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Op basis van een half uur stationair draaien, korte afstand snelweg. stapelt de misfires zich tijdens live data op met:
(Dit is enkel te zien tijdens live data meten er is dus geen storing te zien in OBDeleven)
6 misfires - cylinder 1
15 misfires - cylinder 3
5 misfires- cylinder 4
7 misfires - cylinder 2

Maar er is geen storing.

VW  Polo  1.2 TSI 
Hij heeft op alle cilinders een missfire. Als ik het goed zeg heeft de 1.2TSI in de 6C penbobines, dus per cilinder een eigen bobine. De kans dat alle 4 bobines gelijktijdig de geest geven is aanwezig maar niet heel aannemlijk. Ik denk zelf dat de ECU een missfire detecteert doordat de verbranding niet optimaal is. Een bobine in de moderne auto doet meer dan enkel hoogspanning genereren, hiermee word ook naar de ontbranding "gekeken". Een arm mengsel geeft een andere ontbranding dan een rijk mengsel, een late ontbranding geeft weer een ander beeld dan een vroege ontbranding.

Ik denk dat je beste kans is om te kijken of er teveel vervuiling op de inlaatkleppen aanwezig is. Hiermee "belemmer" je de aanzuiging van de lucht bij stationairloop (onder deellast perst je turbo er wel voldoende lucht in) en de luchtstroom bij stationairloop is anders door de obstructie in je inlaat. Moderne motoren zijn hier erg gevoelig voor omdat ze berusten op luchtstroom in het inlaattraject.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!