Polo 1.4 (85 pk) 2011 - Onderhoudsintervallen / wat wordt er vervangen?

Hallo, mijn forumnaam is Olop-6R. Ik ben een VW fan in hart en nieren.
Na een groot aantal Golf II en een Golf III is het tijd geworden voor iets nieuws. Ik heb een Polo 1.4 van 11-2011 gekozen met 60.000 km. Hij wordt binnenkort door de dealer afgeleverd met een 60.000 km longlife beurt. Ik heb hierover een tweetal vragen nl.:
Welke ondelen worden bij een 60.000 beurt vervangen?
Wat zijn de vervangingsintervallen voor:
Interieurfilter
Luchtfilter
Bougies
Brandstoffilter (waar is deze eigenlijk gemonteerd)?
Distributieriem
Etc.
Alvast bedankt voor jullie reactie
 
Olie + filter 30K
Interieur filter 30K
Luchtfilter 60k
Bougies 60K
Distrubutie 90k
brandstof filter 60k rechts naast de tank
 
Volkswagen  Polo BlueGT 
De positie van de brandstoffilter kan wel eens van merk/type tot merk/type verschillen vandaar.
Iemand die hem al een van een 6R 1.4 vervangen?

Haha chucknorris je bent me net voor!
 
Distributieriem is 120.000 km of 5 jaar ;)
Voor de olie en oliefilter geld idd 30.000km of 2 jaar
En de rest is max 3 jaar.
 
Deze info heb ik van de VW dealer ontvangen.

Olie + Filter Longlife service: 5W-30 / VW 504.00 30.000 km of 2 jaar
Olie + Filter Standaard service: 10W-40 / VW 502.00 15000 km of 1 jaar
Bougies-luchtfilter 60.000 km
Interieur filter 30.000 km
Remvloeistof 2 jaar
Distributie om de 120.000 of 6 jaar
 
Dat is mooi :-), dan mag die van mij nog een jaar langer er op zitten :P

Haha, dat is een pittig reparatie, die stel je met plezier een jaar uit neem ik aan

Gefeliciteerd, je hebt de betrouwbaarste 6r gekocht die er maar is. ;)

Veel plezier er mee.

Dank je! Een technisch artikel over de levensduur van de kleine geblazen blokjes en het tegenvallen van de beoogde zuinigheid heeft me doen besluiten om voor een simpele 1.4 uitvoering te kiezen. Daarnaast rij ik al sinds 1994 probleemloos met VW 1.3 (Golf 2) en later 1.4 (Golf 3) blokjes.
 
Dan maak je me wel heel nieuwsgierig waar je de onderdelen voor deze prijs vandaan haalt.
Voor een originele VW of SKF kit zie ik prijzen rond €250.- (incl. pomp).
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!