WobbleKid
Bekend lid
Ik heb mijn verhaal ook al deels in het "Olie problemen 6r Gti" topic geplaats, maar heb toch besloten om een apart topic aan te maken.
Bij mij hebben ze bij de 30.000km (eerste grote beurt) mijn carterontluchting aangepast + software update. Ik had namelijk toen aangegeven dat ik al 2L olie moest bijvullen op 30.000km. Na deze aanpassing heb ik gemerkt dat als ik eventjes stil sta of een tijd rustig rijd en dan flink gas geef dat hij minder fel is.
Het schokken is erger geworden. Zo erg zelfs dat ik zondag met pech langs de snelweg heb gestaan omdat mijn motormanagement lichtje (katalysator storing) ging branden tot 2 keer toe. Ik heb in de aanlopende maanden ervoor ook last gehad van meerdere vermogensdalen. De auto stotterde dan en had amper vermogen. De automaat begon ook voordat ik pech kreeg steeds terug te schakelen wanneer ik op de cruise control reed (van de 7 naar de 6)..
De auto staat momenteel bij de dealer. Toen ik vertelde dat de auto heel erg stotterde dacht de medewerker in eerste instantie aan een kapotte bobine. Het blijkt nu dus dat de auto nog maar op 2 cilinders rijdt. Heb gebeld en ze zijn momenteel aan het onderzoeken waar het aan ligt. Ze konden me nog geen duidelijkheid geven wanneer de auto klaar is of wat het probleem is. Hoop niet dat ik nu in de "reparatie molen" terecht kom en in de toekomst met enige regelmaat bij de dealer sta...
Bij mij komt het over alsof er wel iets serieus aan de hand is, aangezien niemand mij duidelijkheid kan geven op dit moment. Ik wacht maar af... Nu ben ik dus tijdelijk berijder van een Beetle
Ik heb de auto netjes ingereden en laat de auto altijd warm worden (olietemp 90 graden). Indien de 90 graden niet bereikt is laat ik de auto ook niet meer dan 3000 toeren maken. Mijn GTI is uit begin 2012.
Update: Het blijkt dat door mijn Forge Blow Off Adapter er iets van mn turbo kapot is gegaan (????). Ook mijn hele versnellingsbak is kapot, of in ieder geval de platen. De bak moet nu uit Duitsland besteld worden (garantie). Dus ik ben mijn Polo nog wel een paar dagen kwijt. En heb t gevoel alsof de garage mij nu de schuld geeft. Ze klonken niet vriendelijk aan de telefoon in ieder geval... Ik heb de auto altijd netjes warm gereden (90graden) en hem zéker nooit afgetrapt. Kan mij in geen mogelijkheid voorstellen dat de Forge adapter tot schade kan leiden aan de turbo.. Het leuke is dat ik aan het begin toen hij bij de garage al aan het grappen was dat ze waarschijnlijk niks konden vinden en dat ze het waarschijnlijk op de actuator zouden gooien. En wat blijkt....
Ik heb werkelijk waar nog nooit problemen met de auto gehad na plaatsing van de actuator. Integendeel, de auto reed zelfs fijner. Ik heb wel sinds de carter aanpassing, zoals hierboven in mijn oorspronkelijke post (zie quote) beschreven, een vermogens afname gemerkt.
Persoonlijk ben ik er wel een beetje klaar mee met het hele gedoe. De garage was altijd heel vriendelijk en nu krijg ik alleen maar boze mensen aan de telefoon...
Ik heb ook Forge gemailed met de vraag of zij ooit klachten hebben gehad of gevallen weten waarbij de turbo schade heeft opgelopen na plaatsing van een Blow Off Adapter. Persoonlijk denk ik dat de oorzaak ergens anders ligt en ze die niet kunnen vinden. De bak is kapot gegaan, de bougies ook en door alle problemen heeft de turbo schade opgelopen. Dat is wat ik denk..
Ik ben dan ook benieuwd wat jullie van dit alles vinden.. Kan het werkelijk zijn dat een simpele actuator zoveel schade kan veroorzaken?
Bij mij hebben ze bij de 30.000km (eerste grote beurt) mijn carterontluchting aangepast + software update. Ik had namelijk toen aangegeven dat ik al 2L olie moest bijvullen op 30.000km. Na deze aanpassing heb ik gemerkt dat als ik eventjes stil sta of een tijd rustig rijd en dan flink gas geef dat hij minder fel is.
Het schokken is erger geworden. Zo erg zelfs dat ik zondag met pech langs de snelweg heb gestaan omdat mijn motormanagement lichtje (katalysator storing) ging branden tot 2 keer toe. Ik heb in de aanlopende maanden ervoor ook last gehad van meerdere vermogensdalen. De auto stotterde dan en had amper vermogen. De automaat begon ook voordat ik pech kreeg steeds terug te schakelen wanneer ik op de cruise control reed (van de 7 naar de 6)..
De auto staat momenteel bij de dealer. Toen ik vertelde dat de auto heel erg stotterde dacht de medewerker in eerste instantie aan een kapotte bobine. Het blijkt nu dus dat de auto nog maar op 2 cilinders rijdt. Heb gebeld en ze zijn momenteel aan het onderzoeken waar het aan ligt. Ze konden me nog geen duidelijkheid geven wanneer de auto klaar is of wat het probleem is. Hoop niet dat ik nu in de "reparatie molen" terecht kom en in de toekomst met enige regelmaat bij de dealer sta...
Bij mij komt het over alsof er wel iets serieus aan de hand is, aangezien niemand mij duidelijkheid kan geven op dit moment. Ik wacht maar af... Nu ben ik dus tijdelijk berijder van een Beetle

Ik heb de auto netjes ingereden en laat de auto altijd warm worden (olietemp 90 graden). Indien de 90 graden niet bereikt is laat ik de auto ook niet meer dan 3000 toeren maken. Mijn GTI is uit begin 2012.
Update: Het blijkt dat door mijn Forge Blow Off Adapter er iets van mn turbo kapot is gegaan (????). Ook mijn hele versnellingsbak is kapot, of in ieder geval de platen. De bak moet nu uit Duitsland besteld worden (garantie). Dus ik ben mijn Polo nog wel een paar dagen kwijt. En heb t gevoel alsof de garage mij nu de schuld geeft. Ze klonken niet vriendelijk aan de telefoon in ieder geval... Ik heb de auto altijd netjes warm gereden (90graden) en hem zéker nooit afgetrapt. Kan mij in geen mogelijkheid voorstellen dat de Forge adapter tot schade kan leiden aan de turbo.. Het leuke is dat ik aan het begin toen hij bij de garage al aan het grappen was dat ze waarschijnlijk niks konden vinden en dat ze het waarschijnlijk op de actuator zouden gooien. En wat blijkt....
Ik heb werkelijk waar nog nooit problemen met de auto gehad na plaatsing van de actuator. Integendeel, de auto reed zelfs fijner. Ik heb wel sinds de carter aanpassing, zoals hierboven in mijn oorspronkelijke post (zie quote) beschreven, een vermogens afname gemerkt.
Persoonlijk ben ik er wel een beetje klaar mee met het hele gedoe. De garage was altijd heel vriendelijk en nu krijg ik alleen maar boze mensen aan de telefoon...
Ik heb ook Forge gemailed met de vraag of zij ooit klachten hebben gehad of gevallen weten waarbij de turbo schade heeft opgelopen na plaatsing van een Blow Off Adapter. Persoonlijk denk ik dat de oorzaak ergens anders ligt en ze die niet kunnen vinden. De bak is kapot gegaan, de bougies ook en door alle problemen heeft de turbo schade opgelopen. Dat is wat ik denk..
Ik ben dan ook benieuwd wat jullie van dit alles vinden.. Kan het werkelijk zijn dat een simpele actuator zoveel schade kan veroorzaken?