Polo 1.9TDI Sportline :: 2006 Volkswagen Polo 9N3 5-deurs 1.9TDI Sportline

Beste Polo liefhebbers,

Sinds een half jaar ben ik het bezit van een Polo.
Zal mezelf en natuurlijk mijn polo even voorstellen.
Ik ben Martijn, 20 jaar, kom uit Eindhoven en woon momenteel in Lelystad omdat ik daar op school zit.
Omdat ik ieder weekend naar Eindhoven rij en doordeweeks ook nog een flink aantal kilometers moest er een zuinige, maar toch een redelijk vlotte diesel komen.
Aangezien als student de wegenbelasting van een diesel toch een gat slaat in je budget, opzoek gegaan naar een wat kleinere (VAG) diesel. Golf was te zwaar, dus een Polo moest het worden.
Aangezien de auto voor mij ook nog een beetje vlot moest overkomen en ik ook niet van langzaam rijden hou, erachter gekomen dan een 1.4TDI, niets voor mij is.
Na wat rondneuzen op internet niet echt gezien wat ik zocht.
Toen ik een keer per toeval in het Mega Occasion Centre van Van Mossel in Tilburg terecht kwam, vroeg een verkoper of hij iets voor me kon betekenen.
Alleen als u een Polo 1.9TDI heeft, was daarop mijn antwoord. Wat bleek, ze hadden er sinds 2 dagen eentje staan. Naast het bureau van de verkoper.
Gekeken en binnen 2 minuten gekocht!

Het betrof een Polo 1.9TDI 74kw 5-drs
Sportline
Februari 2006
Black Metallic
119.800 KM

Hij was bijna helemaal naar mijn zin!
Na een grote beurt met getande riem hem opgehaald.
Meteen wat plannen gemaakt:
* Speakers in achterdeuren
* Mistlampen voor
* Carkit

* Achterspoiler origineel
* LED kenteken verlichting
* Alu sportpedalen
* Instaplijsten

Inmiddels heb ik er 16.000 kilometer ingereden. En heb er een hoop plezier van.
Motor heeft kracht genoeg. En in het weekend heb ik voor 2 volwassenen en bagage ruimte genoeg.

De idee die ik had ben ik langzaam gaan uitvoeren/nu nog mee bezig.
* Speakers zitten inmiddels achter het originele gaas.
* Parrot Carkit geinstalleerd.
* Armsteun voor
* Mistlampen eringezet. (Ze moeten alleen nog werkend worden gemaakt.)
* Via via kon ik een 2-dins Pioneer-DVD-Navigatie systeem overnemen. (Ingebouwd, nieuwste kaart update en werkt perfect!)
* Deuren automatisch op slot boven 15km/h

Binnenkort maar weer eens serieus werk van mijn mistlampen gaan maken en dan kan ik er voorlopig weer tegenaan.
Ik hou jullie op de hoogte!

Tot op de forums,

Martijn

Voor meer foto's:
http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/24009231
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Re: Even mezelf en mijn Polo voorstellen

Was ik vergeten! Haha, aangepast!


Beste Polo liefhebbers,

Sinds een half jaar ben ik het bezit van een Polo.
Zal mezelf en natuurlijk mijn polo even voorstellen.
Ik ben Martijn, 20 jaar, kom uit Eindhoven en woon momenteel in Lelystad omdat ik daar op school zit.
Omdat ik ieder weekend naar Eindhoven rij en doordeweeks ook nog een flink aantal kilometers moest er een zuinige, maar toch een redelijk vlotte diesel komen.
Aangezien als student de wegenbelasting van een diesel toch een gat slaat in je budget, opzoek gegaan naar een wat kleinere (VAG) diesel. Golf was te zwaar, dus een Polo moest het worden.
Aangezien de auto voor mij ook nog een beetje vlot moest overkomen en ik ook niet van langzaam rijden hou, erachter gekomen dan een 1.4TDI, niets voor mij is.
Na wat rondneuzen op internet niet echt gezien wat ik zocht.
Toen ik een keer per toeval in het Mega Occasion Centre van Van Mossel in Tilburg terecht kwam, vroeg een verkoper of hij iets voor me kon betekenen.
Alleen als u een Polo 1.9TDI heeft, was daarop mijn antwoord. Wat bleek, ze hadden er sinds 2 dagen eentje staan. Naast het bureau van de verkoper.
Gekeken en binnen 2 minuten gekocht!

Het betrof een Polo 1.9TDI 74kw 5-drs
Sportline
Februari 2006
Black Metallic
119.800 KM

Hij was bijna helemaal naar mijn zin!
Na een grote beurt met getande riem hem opgehaald.
Meteen wat plannen gemaakt:
* Speakers in achterdeuren
* Mistlampen voor
* Carkit
* Achterspoiler origineel
* LED kenteken verlichting
* Alu sportpedalen
* Instaplijsten

Inmiddels heb ik er 16.000 kilometer ingereden. En heb er een hoop plezier van.
Motor heeft kracht genoeg. En in het weekend heb ik voor 2 volwassenen en bagage ruimte genoeg.

De idee die ik had ben ik langzaam gaan uitvoeren/nu nog mee bezig.
* Speakers zitten inmiddels achter het originele gaas.
* Parrot Carkit geinstalleerd.
* Armsteun voor
* Mistlampen erin gezet.
* Via via kon ik een 2-dins Pioneer-DVD-Navigatie systeem overnemen. (Ingebouwd, nieuwste kaart update en werkt perfect!)
* Deuren automatisch op slot boven 15km/h

Binnenkort maar weer eens serieus werk van mijn mistlampen gaan maken en dan kan ik er voorlopig weer tegenaan.
Ik hou jullie op de hoogte!

Tot op de forums,

Martijn

Voor meer foto's:
http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/24009231
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Re: Even mezelf en mijn Polo voorstellen

Ben vanmiddag even bij de dealer geweest. Moest inderdaad andere stekkers hebben. Morgen zijn ze binnen.
Dit weekend maar eens hobby'en.

Parrot zit daar inderdaad bijna onzichtbaar, microfoon zit boven bij de hemel. Dus geen draadjes zichtbaar.

Voor een chip heb ik een klein beetje rondgekeken. Maar voorlopig lijkt het me overbodig (CJIB heeft al een paar berichtjes gestuurd...)
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Re: Even mezelf en mijn Polo voorstellen

Thanks!
Hier een foto van mijn lichtschakelaar. Vond hem wel gaaf met chrome randje!
[resize=640:3nkp8gum]http://pic100.picturetrail.com:80/VOL1117/13448544/24009231/400769321.jpg[/resize:3nkp8gum]
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Re: Even mezelf en mijn Polo voorstellen

Ja heel simpel.
De knop in duwen en dan naar de stadlicht stand draaien. Als het goed is kun je hem er dan uit trekken.
Dit wil niet altijd lukken. Ik moest hem een klein zetje geven aan de achterkant.
Even het zekering kastje aan de zijkant open en zachtjes duwen.
Wel zorgen dat hij dan ingedrukt op de stadlicht stand staat. (dan is hij ontgrendelt)
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!