Polo 2023 chiptuning niet mogelijk

Sinds begin januari rijd ik mijn prachtige Polo uit 2023 en wilde toch maar eens informeren naar het chiptunen van 95 naar 115pk. VAGTechniek stuurde mij het bericht dat chiptunen op dit moment niet mogelijk is voor dit model. Reden is de door VW gebruikte DLAA computer waarvan de motorsoftware niet uit te lezen of te overschrijven is. Het ziet ernaar uit dat ik genoegen moet nemen met de 95pk. Geen straf overigens maar een beetje meer was leuk geweest.
ZIjn er polocollega's uit het forum die dit ook al ondervonden hebben?

Volkswagen  Polo AW/BZ 
Ik las laatst op dit forum dat dit is sinds de motoren van eind 2020.

Blijkbaar al een aantal jaren zo dus. Maar, ik ben benieuwd. Is het een kwestie van een manier vinden of is het gewoon helemaal dichtgebouwd door Volkswagen?

Ik heb dit probleem inderdaad ook met mijn GTI uit 2023, deze is ook niet te tunen. En ik wacht al 1 jaar op bericht om te mogen langs komen.
Wordt nog even afwachten dus!

Volkswagen  Polo GTI 2023 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!