Polo 6C 1.2tsi eigenaren opgelet

Andries Polo6R

Premium lid
1,194
1
606
152
Hierbij een reminder voor de 1.2 tsi eigenaren van de polo 6C om te controleren of hun motor weleens is voorzien van een nieuwe nokkenasversteller.
Dit geld voor autos van 2015 tot en met 2019. De originele nokkenasversteller vanuit de fabriek is te zwak gemaakt en kan breken wat tot catastrofale gevolgen kan leiden.
Zaterdag heb ik de polo van @mheuvel6c voorzien van een nieuwe versteller omdat die van zijn auto kapot was gegaan en hij heeft ontzettend veel geluk gehad dat de motor niet in elkaar gelopen is. Het scheelde heel weinig. VW heeft voor de meeste auto's ook een teruproepactie gehad voor dit probleem dus zorg ervoor dat je controleert of je hier recht op hebt of dat het ooit al eens gebeurd is.

Hier de foto's van de oude versteller ten opzichte van de nieuwe.
IMG20240817130238.jpg
IMG20240817125731.jpg
IMG-20240817-WA0007.jpeg
 
Daar kan je het beste de boutjes controleren van de deksel van de uitlaat versteller tandwiel.
Die boutjes willen er wel uit lopen. Bij mij zaten er 2 los.
Zijn “modificatie” boutjes voor.
Dat is zo, ik zou als het mn eigen auto was de hele versteller vervangen voor de betere versie als ik dan toch de boel open haal
 
Dat is zo, ik zou als het mn eigen auto was de hele versteller vervangen voor de betere versie als ik dan toch de boel open haal
Dan zou je ook de distributie moeten doen.
Zolang die deksel niet lekt, is alleen boutjes voldoende toch? Tandwiel zelf mankeert niks.
Kapje voor de versteller is 1 torx en 2 clipjes. Dan kan je erbij en controleren/natrekken.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
1.0 Tsi van de aw compleet vervangen of alleen de bouten?
Boutjes controleren, indien nodig nieuwe monteren. En controleren op lekkage. Als er overal olie zit, advies distributie vervangen, en nieuwe keerring voor de deksel van het tandwiel. Tandwiel zelf kan blijven zitten.
Soms zitten ze los, soms zijn ze compleet eruit gelopen.
Goed te beoordelen als je de zwarte kap voor de tandwielen eraf haalt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!