Polo 6c koelvloeistof leeg, maar geen lekkage.

Overigens: Als je een lekke koppakking hebt, zal de auto ongetwijfelt vervelend starten als deze koud is. Immers, bij warme motor staat er druk op het koelsysteem en zal dan de cilinder ingeperst worden. Dit zal een lastige start tot gevolg hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Koppaking zou je ook bubbels kunnen zien in het expansievat en evt olie ? Het is jouw geld, maar ik zou niet zomaar lukraak dingen gaan vervangen.

Tenzij het probleem daarbij niet opgelost is en je dan de garage ook niet hoeft te betalen natuurlijk ;)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Auto staat nu bij de garage. Heb afgesproken dat ze eerst de EGR-koeler gaan checken, als het KV dan nog leegloopt, kop eraf.

Nog een ander vraagje, mijn auto loopt nu stationair ipv op 800 touren nu op 1000 touren. Voelt alsof de auto hoog in touren zit. Het gaat om een DSG bak.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Mijn temperatuursensor was kapot, die vertelde de auto dat 'ie alle koelvloeistof uit het reservoir moest gooien. Dan zie je wel links van het reservoir een spoort
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Nee, bij mij is het echt intern. Ik zie namelijk geen sporen van lekkage. Auto staat nu sinds maandag bij de garage. Hij zal einde van de week klaar zijn, dan zal ik een update plaatsen.

Enigste problemen die ik nog heb is, Mijn kachel wordt nog steeds niet warm van binnen. Alle slangen etc. Zijn gecontroleerd. Het duidt op een verstopte kachelradiateur, hiervoor moet als het goed is de dashboard eruit..? Best een K*t klus.

Daarnaast loopt mijn auto stagionair soms 1000 touren. Normaal gesproken hoort die op 800 te lopen. Het gaat om een DSG bak.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Status update:

de monteur zei dat de uitlaat vol met water zat en volgens hem is er een grote kans dat de EGR koeler stuk is. Er is nog niks uitgesloten!

Scheelt dit ook een hoop geld neem ik aan..? Ik weet het zelf namelijk niet.

Ik heb foto's bijgevoegd die de monteur me gestuurd heeft.
 

Bijlagen

  • F3969996-7694-4705-9731-00C1A13E7973.jpeg
    F3969996-7694-4705-9731-00C1A13E7973.jpeg
    430 KB · Weergaven: 42
  • E25D22E8-6860-44C9-9D92-43B288338295.jpeg
    E25D22E8-6860-44C9-9D92-43B288338295.jpeg
    404.8 KB · Weergaven: 43
  • E4892614-0CED-4206-BDF8-221863942D47.jpeg
    E4892614-0CED-4206-BDF8-221863942D47.jpeg
    414.5 KB · Weergaven: 42
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Monteur heeft me net benaderd.

Volgens hem zat er een scheur in de EGR klep. Nu zegt ie tegen mij dat die die vervangen heeft en het probleem niet opgelost is en het dus toch de cilinderkop / koppaking is.

Ik begin wantrouwen te krijgen. Wat denken jullie?

Is het uberhaupt mogelijk dat dit allebei kapot gaat..?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
24 uur verder, auto verliest geen koelvloeistof meer. Gisteravond 100 km gereden, vanochtend gekeken en koelvloeistof netjes op peil. Voorheen was die ALTIJD leeg in de ochtend.

Ik ga er voor 90% vanuit dat het probleem opgelost is, EGR koeler vervangen.

Aankomende dagen nog even aankijken hoe de auto gaat doen, ik wil niet te vroeg blij zijn... ;)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!