M87
Nieuw lid
Ik zoek namens mijn schoonouders wat meer info over het plaatsen van een verticaal afneembare trekhaak onder een Polo 6R 1.2 TDI BlueMotion van 2011. Volgens het boekje van de auto mag er maar een kogeldruk van 50kg op de kogel rusten terwijl diverse trekhaakfabrikanten 85kg toegestane kogeldruk weergeven. Welk aangegeven gewicht is leidend in deze? Wat Volkswagen zegt of wat de fabrikant van de trekhaak aangeeft? Ik ben zelf geneigd de opgave van de trekhaakfabrikant aan te nemen als leidend gewicht. De trekhaak zal namelijk alleen gebruikt worden voor een fietsendrager, máár er moeten wel 2 elektrische fietsen op kunnen ( ca. 28-30kg per fiets ) dus een kogeldruk van 85kg komt wel mooi uit maar 50kg zullen ze niet mee uit de voeten kunnen gezien het gewicht van de drager ook mee telt.
Het plaatsen van de trekhaak zal het probleem ook niet zijn maar hoe zit het met een 7-polige kabelboom (dus alleen verlichtingfuncties) in deze 6R? Kan je deze zelf aanleggen naar de achterlichten met pasklare contra stekkers (zoals bijv. VW Bora / Audi A3 8L / Polo 9n)? Of moet deze kabelboom helemaal naar voren worden gebracht en in de computer worden aangemeld door de dealer?
Heeft iemand foto's van een BlueMotion met verticaal afneembare trekhaak (bijv. Westfalia of Thule)? Is deze zo goed als onzichtbaar wanneer deze is gedemonteerd? Een trekhaak is nou niet bepaald een mode-accessoire dus als die niet in gebruik is moet het zo goed als onzichtbaar zijn.
Het plaatsen van de trekhaak zal het probleem ook niet zijn maar hoe zit het met een 7-polige kabelboom (dus alleen verlichtingfuncties) in deze 6R? Kan je deze zelf aanleggen naar de achterlichten met pasklare contra stekkers (zoals bijv. VW Bora / Audi A3 8L / Polo 9n)? Of moet deze kabelboom helemaal naar voren worden gebracht en in de computer worden aangemeld door de dealer?
Heeft iemand foto's van een BlueMotion met verticaal afneembare trekhaak (bijv. Westfalia of Thule)? Is deze zo goed als onzichtbaar wanneer deze is gedemonteerd? Een trekhaak is nou niet bepaald een mode-accessoire dus als die niet in gebruik is moet het zo goed als onzichtbaar zijn.