Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
RvW zei:Hoi Cornesagt, ik heb een set Bi-xenon koplampen welke ik probeer in te bouwen in een BM. Ten eerste is de aansluitstekken stekker al niet het zelfde (de xenonlamp heeft meer pootjes), dit hebben we opgelost door een kabelsetje Golf V te kopen (Duitsland) en deze stekker past.
Na wat zoekwerk met de multi-meter de juiste verbindingen gevonden en de xenonlamp aangesloten. Zolang je de auto niet op contact zet kan alles in de xenonlamp laten branden; Bi-xenon, Ledstrip, knipper en de hoekverlichting (de H7 lamp) in het midden.
Maar met de auto op contact grijpt het Canbus systeem in en gooit de spanning van de koplamp er volledig af en dus niets meer branden en de bordcomputer in de veilige modus!. Dus op deze eenvoudige wijze kan je de xenonlampen absoluut niet aansluiten!
Na me wat verdiept te hebben op diversen Duitse sites ben ik er achter gekomen dat het een hele operatie is om xenon in een BM te zetten en heb je de volgende onderdelen er absoluut bij nodig;
BMC (bordcomputer) 7H0937089B Z06 ca. 300€
Hoogteregeling op de achteras 6R0941273B ca. 100€
Hoogtereging stuureenheid 6R0907357 Z03 ca. 170€
Xenon koplampen L/R compleet 6R1941039A/B > 900€ 2e hands!
Dan moet je de BMC compleet nieuw bekabelen, de oude originele bekabeling is niet bruikbaar (kan je laten liggen). De hoogte regeling inbouwen en de BMC opnieuw laten inlezen bij de dealer of andere expert. Ik heb hiervoor het complete bekabelingsschema! De totale kosten voor ombouw zullen de 2000€ benaderen. Ik weet niet of die prijs het waard is om xenon in een BM in te bouwen.
Ik heb persoonlijk een compleet set xenon lampen goedkoop 2e hands kunnen kopen, waardoor ik nu maar door ga, maar krap achteraf op het hoofd wat ik heb aangehaalt? Ik zal via dit forum mijn vordering van inbouw kenbaar maken en wil mijn ervaring graag delen.
Maar bezint eer je begint!
ChrisPoloParts zei:Ik lees op de Duitse fora dat het niet zo maar gaat, kunset is bezig met een stekkersetje maar de ontwikkeling daarvan is nog afgerond volgens de verhalen. Ik zou niet zomaar even een Xenon lamp van een GTI er in prikken de kans bestaat dat je de bedrading van de auto of de GTI lamp(regelapparaat daarvan) oprookt.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.