Hi iedereen
De kofferklep van m'n broer z'n Polo 6R 2011 wilt niet meer open.
Uitgelezen met VCDS en zag de volgende foutcode in Centr. Electrics staan:
Heb even het stroomloopschema bekeken:
De microswitches in het logo (E234) lijken nog te werken, met een multimeter op de connector gaan die van open contact naar 1 Ohm wanneer ingedrukt.
Tussen T2ef/1 en T2ef/2 (logo connector) meet ik 12V, dus het draadharnas lijkt me nog in orde.
Op de connector van het slot (F256) zelf meet ik op de pin die het slot aandrijft (T4ag):
Aangezien die exacte 200Hz wel heel toevallig is doet dit me denken dat dit het diagnostisch signaal van de BCM is om te kijken of er een open circuit, short to GND, short to 12V, ... is zonder het slot zelf aan te sturen. (Bij 12V zou het slot open springen neem ik aan)
Heeft iemand van jullie enige ervaring met deze foutcode en dit verschijnsel?
Ik vermoed zelf een defect slot maar zou dit graag door metingen en diagnose zeker weten voordat ik onderdelen begin te bestellen.
Alvast bedankt!
De kofferklep van m'n broer z'n Polo 6R 2011 wilt niet meer open.
Uitgelezen met VCDS en zag de volgende foutcode in Centr. Electrics staan:
Code:
Sunday,14,May,2023,14:29:24:05031
VCDS Version: Release 15.7.1 (x64) Running on Windows 8 x64
www.Ross-Tech.com
Address 09: Cent. Elect. Labels: 6R0-937-08x-09.clb
Control Module Part Number: 6R0 937 087 H HW: 6R0 937 087
Component and/or Version: BCM PQ25 H+4 H46 0230
Software Coding: 24B02BBF08A10000002008007D2B0DD000C0410F60860000200000000000
Work Shop Code:
VCID:
1 Fault Found:
00329 - Control Circuit for Unlocking Rear Lid
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 240
Mileage: 106182 km
Time Indication: 0
Date: 2063.14.31
Time: 15:06:10
Heb even het stroomloopschema bekeken:
De microswitches in het logo (E234) lijken nog te werken, met een multimeter op de connector gaan die van open contact naar 1 Ohm wanneer ingedrukt.
Tussen T2ef/1 en T2ef/2 (logo connector) meet ik 12V, dus het draadharnas lijkt me nog in orde.
Op de connector van het slot (F256) zelf meet ik op de pin die het slot aandrijft (T4ag):
- 5.55V bij multimeter op gelijkspanning (dus gemiddelde waarde)
- 3.20V bij 200Hz (exact) bij multimeter op wisselspanning
- Het draadharnas bewegen/plooien in de kofferdoorvoer heeft geen effect op deze metingen. Spanningen blijven hetzelfde en vallen niet weg. Zie ook geen schade daar.
Aangezien die exacte 200Hz wel heel toevallig is doet dit me denken dat dit het diagnostisch signaal van de BCM is om te kijken of er een open circuit, short to GND, short to 12V, ... is zonder het slot zelf aan te sturen. (Bij 12V zou het slot open springen neem ik aan)
Heeft iemand van jullie enige ervaring met deze foutcode en dit verschijnsel?
Ik vermoed zelf een defect slot maar zou dit graag door metingen en diagnose zeker weten voordat ik onderdelen begin te bestellen.
Alvast bedankt!
Bijlagen
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 9N3