Polo 6r startproblemen

turko1984

Nieuw lid
Beste,allen
Mijn naam is turhan en ben in het bezit van een polo 6r 1.6 tdi uit 2011 die ik van mijn vrouw heb gekregen.ben er echt blij mee
Vorig jaar gaf injector nummer 3 problemen en dus heb ik die laten vervangen,maar na het vervangen en een stuk rijden begonnen alle lampen te branden ,vermogensverlies en daarna wilde die niet meer starten dus ik terug naar de garage en die begon hem na te kijken en elke week verving die wel iets (nokkenassensor,krukassensor,drukregelaar)maar tot één oplossing kwam het niet toen geb ik hem daar weggehaald en geschorst en kort daarna is mijn vrouw overleden aan een nare ziekte,dus ik had geen zin meer om aan de auto te sleutelen maar nu is dat en mijn dochter nog wat ik van haar heb
Kan iemand mij aub helpen of een richting op sturen want ik weet niet meer wat ik eraan lan doen
En hij geeft geen storingscodes
Alvast bedankt voor de moeite
 
volkswagen  polo 
Ala ik hem op contact zet vloeit er brandstof in de filter en ook na de opvoerpomp toe maar bij de uitvoer van de pomp komt er niets uit nou is mijn vraag is dat normaal
Heb een brandstofdruksensor besteld hoop dat het jwaaltje is maar heb het gevoel dat ik verder moet zoeken
 
volkswagen  polo 
Dan zou je een dieselspecialist kunnen bellen voor tip, die bekend is met pomp , kijk is na de vcds waardes bij start pogingen voor verdere zoek richting , deze pomp goed afvullen en paar keer proberen te starten met goede diesel startvloeistof startpilote ipv remmenreiniger zodat die meer druk kan opbouwen dan alleen via startmotor en met deze startvloeistof starten en nog eens alles goed ontluchten tot die aanslaat
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Wie heeft deze onderdelen vervangen? Zijn de injectoren ingeleerd, waren ze nieuw, offset procedure doorlopen, heb je de oude nog, zijn deze getest? Het systeem brandstof systeem geprimed na vervangen van letterlijk alles?

Heb je de mogelijkheid om meetwaardes te bekijken (VCDS oid);


Begin dus met de bovenstaande testen (dus hoge druk (specified tov actual)en daarna oplopende druk test met een warme motor post dit, dan conroleer ik dit met de mijne). Maak een log met specified en actual tijdens het rijden. Controleer flow na de filters, dit doe je met de brandstof pomp test in VCDS. Daar moet een behoorlijke stroom uit komen=meten.

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/37987/page-2 leesvoer

Ik zeg maar wat

Bekijk dit filmpje, 70% van dit bericht is ook voor jou van toepassing :)
 
Vw  Polo 
Bij 1.6 TDI is VCDS net anders met meetwaarden blokken want die is optie is uitgegrijsd, hierdoor moet je kijken bij motor en dan bij uitgebreide meetwaarden, selecteren wat van toepassing is bij deze storing zoals bijv. voorgevraagd en werk waardes.

Doorloop ook deze opties in de lijst van wat ermee te maken heeft, vooraf security code invoeren.

Wil je fotos delen van deze onderdelen en boven aanzicht motor.
 

Bijlagen

  • IMG_2419.jpeg
    IMG_2419.jpeg
    209.1 KB · Weergaven: 8
Volkswagen  Polo 6R 
Injector is vv door een specialist
Heb de iniectoren via specialist gekocht
Ik wil de waardes wel doorsturen maar krijg de motor niet aan zondag bezig geweest en we kregen hem gestart met remmenreiniger
Maar viel daarna gelijk uit en na het verder zoeken kwamen we erachter dat er geen beandstof vanaf de hogedruk pomp rochting de inekctoren gaat
 
volkswagen  polo 
Kijk nogeens of alle connectoren goed contact maken, bijv. die onlangs los zijn geweest en probeer nog eens even met startvloeistof. Wat is je locatie, mischien heb je in de buurt, iemand van forum hier als aanbieder voor mogelijke oplossingen of poging ernaar. Zou de hogedruk pomp stuk zijn gegaan en eerst met wat zwakkere symtomen?
 
Volkswagen  Polo 6R 
Met vcds of die originele van volkswagen odis ofzo mee uitlezen en her aansturen van deze onderdelen om te kunnen starten. Op deze forum is een lijst van forum leden die via obd2 kunnen meezoeken en herstellen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Beste allen
Vandaag brandstofdruksensor en regelklep sensor vervangen en nog steeds wil die niet starten
Weet iemand hoe ik de injectoren kan controleren

Bellen ermee en alle 4 wegbrengen of opsturen naar een goed erkende ( google) vdo/continental diesel specialist van deze type/merk verstuivers voor reinigen,gangbaar maken en testen. Brandstof systeem moet dan goed schoon zijn en lekdicht zijn, na terug plaatsen verstuivers.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Dit is inmiddels geen diagnose meer, maar hit or miss.

Je geeft aan dat er geen brandstof richting de injector komt. Begin hier eens te zoeken voordat je willekeurig dingen gaat vervangen. Want heb je gedaan wat bv andries of anderen hebben aangegeven? Het kan bv ook dat door lucht in je systeem oid je hd pomp de geest heeft gegeven.
 
Vw  Polo 
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met een 1.6HDI van Peugeot.
Motor had echter 6 jaar stil gestaan. Bij de eerste startpoging bleek de opvoerpomp niet aan te gaan. Deze vervangen en de motor sloeg direct aan. Over het tijdsspan van enkele weken werd het starten steeds langer en lastiger tot een gegeven moment de motor helemaal niet meer wilde aan slaan.

Toen kwam het storingszoeken:
- Lage druk brandstof: 5 bar -> goed
- Lucht aanzuiging: voldoende voor starten -> goed
- Hoge druk brandstof: 0 bar -> Veel te laag

Wat ik ook probeerde, er was geen hoge druk mogelijk op de rail. Sensor vervangen (kwaaltje van de 1.6THP) en nog altijd geen druk. Dan kijken of er uberhaubt wel brandstof naar de rail komt: geen druppel uit de pomp. Lage druk zijde van de pomp: perfecte hoeveelheid brandstof.

Conclusie: pomp defect.

Toeval wil dat deze auto bij mij binnen kwam als half afgemaakte schade auto en door het ongeval de hogedruk pomp en zn bracket van de motor afgebroken was. Uit voorzorg de pomp vervangen voor een sloopexemplaar. Dus de originele hogedruk pomp was nog beschikbaar. Deze eerst maar eens uit elkaar gepuzzeld om eens diepere inzage in de werking van deze pomp te krijgen en wat mij opviel was dat er slechts 1 elektronisch component op zat en de plunjer (uit mn hoofd, tis al enige tijd geleden) zelf was ook demontabel. Eerst het elektronische component overgezet (druk regelaar/afsluiter) geen soelaas. Toen, met gemonteerde pomp, de plunjer gewisseld. en wat schetst mijn verbazing? Motor startte weer en liep voortreffelijk. Startte elke keer vlot, druk opbouw in hoge druk ging zeer rap (voorheen duurde dit enkele omwentelingen) en de motor liep ook een stuk rustiger.

Nu wil ik je alles behalve motiveren om je hoge druk pomp onder de auto zelf te demonteren, 1 vuiltje en je kan de hele zooi in t oud ijzer mikken, maar het verdient wel de aandacht om de pomp eens te demonteren en naar een dieselspecialist te brengen en te onderzoeken op schade en defecten. Overigens heeft de pomp nu al meermaals "gedraaid" zonder de smerende werking van diesel en zal dus al interne schade hebben opgelopen. De kortste klap is het zoeken van een (sloop)pomp, deze te wisselen, ontluchten met behulp van VCDS en dan te kijken of je hoge druk op de brandstofrail hebt staan.

Overigens is de 1.6HDI er recent weer mee gestopt, (Sloop)opvoerpomp in de tank heeft wederom de geest gegeven. verder onderzoek bleek vervuilde brandstof te zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Als het verder een nette polo 1.6 tdi dan is het zeker de moeite waard, om het weer netjes rijdend te maken. Gebruikte HD pompen en verstuivers altijd reinigen, gangbaar laten maken en testen. Mogen niet uitdrogen
 
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!