Polo 6r startproblemen

turko1984

Nieuw lid
Beste,allen
Mijn naam is turhan en ben in het bezit van een polo 6r 1.6 tdi uit 2011 die ik van mijn vrouw heb gekregen.ben er echt blij mee
Vorig jaar gaf injector nummer 3 problemen en dus heb ik die laten vervangen,maar na het vervangen en een stuk rijden begonnen alle lampen te branden ,vermogensverlies en daarna wilde die niet meer starten dus ik terug naar de garage en die begon hem na te kijken en elke week verving die wel iets (nokkenassensor,krukassensor,drukregelaar)maar tot één oplossing kwam het niet toen geb ik hem daar weggehaald en geschorst en kort daarna is mijn vrouw overleden aan een nare ziekte,dus ik had geen zin meer om aan de auto te sleutelen maar nu is dat en mijn dochter nog wat ik van haar heb
Kan iemand mij aub helpen of een richting op sturen want ik weet niet meer wat ik eraan lan doen
En hij geeft geen storingscodes
Alvast bedankt voor de moeite
 
volkswagen  polo 
Eerst daar alles steeds goed blijven reinigen, afzuigen en schoonblazen voordat je onderdelen van het brandstofsystemen gaat loshalen. Moet stapgewijs gebeuren zoals een ervaren goede vag of diesel specialist dat zou doen
 
Volkswagen  Polo 6R 
Verstuivers moeten allen vier een goed setje zijn, dus allen vier het liefst met zelfde rest resultaten dan rijdt die het mooist.
Het meest belangrijke is dat de codering correct zijn met de inspuitingen van de verstuivers zelf. Gebruikte verstuivers coderen gaat vaak problemen opleveren omdat de coderingen niet meer juist zijn en de ECU dus niet meer weet wat de verstuiver inspuit. 2 nieuwe verstuivers plaatsen als de andere 2 nog goed zijn, gaat prima, zolang de verstuivers maar ingeleerd worden.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Het meest belangrijke is dat de codering correct zijn met de inspuitingen van de verstuivers zelf. Gebruikte verstuivers coderen gaat vaak problemen opleveren omdat de coderingen niet meer juist zijn en de ECU dus niet meer weet wat de verstuiver inspuit. 2 nieuwe verstuivers plaatsen als de andere 2 nog goed zijn, gaat prima, zolang de verstuivers maar ingeleerd worden.

Goede codering, ja en dat kan door goede gebruikte te reinigen, gangbaar maken, testen en coderen met juiste tools en test matriaal. Deze verstuivers zou ik zelf nooit gebruikte van kopen en gewoon nieuwe met twee jaar garantie of bij goed erkende diesel specialist die ze er zelf inzet en regelt. Zijn sindskort officieel door een vdo/continental erkende diesel specialist te reviseren maar dat kost bijna net zoveel als een nieuwe. Ik heb toen vier OEM nieuwe vdo/continental gekocht met twee jaar garantie.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Goede codering, ja en dat kan door goede gebruikte te reinigen, gangbaar maken, testen en coderen met juiste tools en test matriaal. Deze verstuivers zou ik zelf nooit gebruikte van kopen en gewoon nieuwe met twee jaar garantie of gebruikte bij goed erkende diesel specialist die ze er zelf inzet en regelt. Zijn sindskort officieel door een vdo/continental erkende diesel specialist te reviseren maar dat kost bijna net zoveel als een nieuwe. Ik heb toen vier OEM nieuwe vdo/continental gekocht met twee jaar garantie.
Als een verstuiver gereviseerd word, zal de originele codering niet meer van toepassing zijn. Het karakteristiek van de verstuiver is dan dusdanig veranderd, dat deze niet meer juist zal werken op de originele codering. Er zal voor deze verstuiver dus een nieuwe code moeten worden gegenereerd. Dat maakt een goede revisie ook duur.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Als een verstuiver gereviseerd word, zal de originele codering niet meer van toepassing zijn. Het karakteristiek van de verstuiver is dan dusdanig veranderd, dat deze niet meer juist zal werken op de originele codering. Er zal voor deze verstuiver dus een nieuwe code moeten worden gegenereerd. Dat maakt een goede revisie ook duur.
de regelaar bovenop de verstuiver is meestal gaar ( weerstand bestaat uit dunne laagjes ) en moet dan steeds vaker een nieuwe code hebben want verleerd zich steeds sneller. VDO/Continental verkoopt sindskort losse regelaar om het goed op te lossen. Beste is de nieuwste verbeterde verstuivers van deze merk en type voor de juiste en lange termijn oplossing.
 
Volkswagen  Polo 6R 
de regelaar bovenop de verstuiver is meestal gaar ( weerstand bestaat uit dunne laagjes ) en moet dan steeds vaker een nieuwe code hebben want verleerd zich steeds sneller. VDO/Continental verkoopt sindskort losse regelaar om het goed op te lossen. Beste is de nieuwste verbeterde verstuivers van deze merk en type voor de juiste en lange termijn oplossing.
De verstuivercodering is puur zodat de ECU een startpunt heeft om zichzelf in te kunnen leren op de verstuivers. Na het invoeren van het startpunt (de codering is een dataset waarmee de ECU kan bepalen wat het inspuitkarakteristiek is) zal de ECU hier op corrigeren als de verstuivers verslijten/inslijten. Ook elektronisch zal de verstuiver aan slijtage onderhevig zijn. Enkel het elektronisch aanstuurelement vervangen zal de boel enkel verder in de war schoppen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
De verstuivercodering is puur zodat de ECU een startpunt heeft om zichzelf in te kunnen leren op de verstuivers. Na het invoeren van het startpunt (de codering is een dataset waarmee de ECU kan bepalen wat het inspuitkarakteristiek is) zal de ECU hier op corrigeren als de verstuivers verslijten/inslijten. Ook elektronisch zal de verstuiver aan slijtage onderhevig zijn. Enkel het elektronisch aanstuurelement vervangen zal de boel enkel verder in de war schoppen.
Zijn korte termijn oplossingen. Deze code staat erop en nieuwe code word gegenereerd na revisie of na afwijkende test resultaat indien nodig om er nog iets van te maken. Maar de regelaar bovenop is heel vaak de oorzaak bij de oude type. Beste is via erkende vdo/continental een goede gebruikte halen, eventueel oude reviseren of makkelijk gewoon nieuwste halen. Deze verstuivers staan er bekend om en alleen een goede erkende diesel speclialist kan dit goed krijgen of afkeuren.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Wat is een korte termijn oplossing? Verstuivers inleren? Juist niet. Als je andere verstuivers plaatst (plaats daarom ook NOOIT gebruikte verstuivers). Revisie kan, maar mijn voorkeur is altijd nieuwe te plaatsen. Kostenverschil tussen revisie en nieuw zijn t gezeur niet waard. Mijn dieselspecialist heeft dezelfde insteek en adviseert gewoon nieuwe verstuivers te plaatsen als er wat kapot gaat.

Overigens is bij de nieuwere commonraildiesels een nieuw fenomeen zeer belangrijk: Mirco metaal schilvers in het brandstofsysteem door slijtage aan de pomp of verstuivers die gedemonteerd worden. Dit is niet tot nauwelijks zichtbaar met het blote oog maar resulteert wel in het zeer snel kapot gaan van de nieuwe verstuivers. Been there, done that and still regrets...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!