Polo 9n 1.2 12v problemen

Hallo,

Heb een vraag over mij polo 9n 1.2 12v met azq 3 cilinder motor.

Deze auto pas gekocht en liep stationair niet lekker, paar foutcodes maar inmiddels is alles vervangen zowat.

Nieuwe bougies + bobines
Nieuw luchtfilter
Nieuwe Carter ontluchting+ slang en olie afscheider
Nieuwe temperatuur zender
Nieuwe map sensor
Ander gasklephuis ( schoongemaakt en ingeleerd)
Brandstof druk gemeten blijft netjes 3.1 - 3.3 bar

Motor heeft geen foutcodes meer, maar stationair blijft die schokken en slecht lopen. Heb er injector reiniger inzitten en het werd iets beter ( nieuwe injectoren zijn besteld) maar nu het volgende.. Wou vandaag compressie test om dat te kunnen uit sluiten en daar kwam iets heel vreemds uit.

cil 1. 8 bar
Cil 2, 8 bar
Cil4. 16 bar

Voor mijn idee staan de nokkenas afsteltekens niet goed evenwijdig. Tussen kleppendeksel en distributie kap zit vloeibare pakking dus iemand is daar ooit al mee bezig geweest. Is er iemand die weet of dir kan komen doordat de timing 1 tand verkeerd staat? Of evt andere ideeen wat het zou kunnen zijn?

Met de live data kloppen ook de waardes nog niet helemaal, map is 520mbar stationair. Vanaf 1000 rpm is die netjes 350mbar

Stft is stationair veel te hoog, tijdens het rijden gewoon goed. Lambda blijft redelijk onder het rijden, en geen foutcodes en geen misfires.. ik weet het echt niet meer, enige wat ik kan bedenken is timing tandje verkeerd en hoop dat iemand mij kan helpen met dit drama.

Gr Giovanny
 
Volkswagen  Polo 9n 
Hallo,

Heb een vraag over mij polo 9n 1.2 12v met azq 3 cilinder motor.

Deze auto pas gekocht en liep stationair niet lekker, paar foutcodes maar inmiddels is alles vervangen zowat.

Nieuwe bougies + bobines
Nieuw luchtfilter
Nieuwe Carter ontluchting+ slang en olie afscheider
Nieuwe temperatuur zender
Nieuwe map sensor
Ander gasklephuis ( schoongemaakt en ingeleerd)
Brandstof druk gemeten blijft netjes 3.1 - 3.3 bar

Motor heeft geen foutcodes meer, maar stationair blijft die schokken en slecht lopen. Heb er injector reiniger inzitten en het werd iets beter ( nieuwe injectoren zijn besteld) maar nu het volgende.. Wou vandaag compressie test om dat te kunnen uit sluiten en daar kwam iets heel vreemds uit.

cil 1. 8 bar
Cil 2, 8 bar
Cil4. 16 bar

Voor mijn idee staan de nokkenas afsteltekens niet goed evenwijdig. Tussen kleppendeksel en distributie kap zit vloeibare pakking dus iemand is daar ooit al mee bezig geweest. Is er iemand die weet of dir kan komen doordat de timing 1 tand verkeerd staat? Of evt andere ideeen wat het zou kunnen zijn?

Met de live data kloppen ook de waardes nog niet helemaal, map is 520mbar stationair. Vanaf 1000 rpm is die netjes 350mbar

Stft is stationair veel te hoog, tijdens het rijden gewoon goed. Lambda blijft redelijk onder het rijden, en geen foutcodes en geen misfires.. ik weet het echt niet meer, enige wat ik kan bedenken is timing tandje verkeerd en hoop dat iemand mij kan helpen met dit drama.

Gr Giovanny
Cilinder 4 is niet perongelijk je hoofdremcilinder? Dacht in je openingspost te lezen dat t een 3 cilinder was? Stick Out Tongue

Compressiewaarden zijn niet goed. Als 2 cilinders 8 bar hebben en 1 cilinder het dubbele, dan zou t eerder zijn dat er een meet of leesfout is gemaakt. 16 bar is zelfs voor een dieselmotor een hele stoere waarde.

Ik zou je willen adviseren om je compressie opnieuw te meten.

Over het hortige lopen van de motor bij stationair en het aanwezig zijn van een zeer hoge STFT, zou ik adviseren om eens te zoeken naar een vacuumlek. Hoge STFT betekend dat de motor een arme situatie detecteert en hierop corrigeert. ik verwacht dan ook dat je LTFT ook zeer hoog is.
Andere optie is een lekkage in je uitlaat VOOR de lambdasensor. Denk hierbij aan een spruitstuk dat lekt of een lekke pakking tussen het blok en het spruitstuk.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Kia Zaad 1.0T-GDI 100pk| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Cilinder 4 is niet perongelijk je hoofdremcilinder? Dacht in je openingspost te lezen dat t een 3 cilinder was? Stick Out Tongue

Compressiewaarden zijn niet goed. Als 2 cilinders 8 bar hebben en 1 cilinder het dubbele, dan zou t eerder zijn dat er een meet of leesfout is gemaakt. 16 bar is zelfs voor een dieselmotor een hele stoere waarde.

Ik zou je willen adviseren om je compressie opnieuw te meten.

Over het hortige lopen van de motor bij stationair en het aanwezig zijn van een zeer hoge STFT, zou ik adviseren om eens te zoeken naar een vacuumlek. Hoge STFT betekend dat de motor een arme situatie detecteert en hierop corrigeert. ik verwacht dan ook dat je LTFT ook zeer hoog is.
Andere optie is een lekkage in je uitlaat VOOR de lambdasensor. Denk hierbij aan een spruitstuk dat lekt of een lekke pakking tussen het blok en het spruitstuk.
Heb meerdere keren gemeten omdat ik het ook erg vreemd vond elke keer kwam dit eruit. Nog olie op de zuigers gezet van cilinder 1 en 2 en dat maakt ook geen verschil. Injectoren zijn gereinigd maar geen verschil wel heel veel misfire counts. Maar niet per cilinder. Heb met Remmenreiniger alle mogelijk plekken geprobeerd voor vacuüm lek daar reageerd die nergens op. Mooiste zou rooktest zijn maar die heb ik nog niet gevonden in de regio Den Bosch.

Heb deze week timing gereedschap wil ik die goed controleren al lijkt het met de camera dat die klopt, en al zou die 1 tand verkeerd staan kan het nog bijna niet zo groot compressie verschil zijn lijkt me?

Ik weet eigenlijk niet goed meer waar ik her zoeken moet. Uitlaat pakking kan ik nog wel proberen en dan ook maar meteen gasklep en inlaat pakkingen doen.. maar dat verklaart nog steeds het grote compressie verschil niet
 
Volkswagen  Polo 9n 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!