Polo 9n 1.4 16v

Heb even een vraag.
Is er iets te doen met de 1.4 16v om het vermogen iets hoger te laten uitkomen?

Wat vlotter doortrekken etc zou ik fijn vinden.
Alle extra optie's zijn natuurlijk altijd welkom, laat maar horen wat er mogelijk is:lol:

Ik ben bang dat er niet veel mogelijk is met een 1.4. Auto laten chippen levert je maximaal 10pk op. Misschien een spagetti spruitstuk erop zetten. Weet het niet zeker of ze voor jouw motor leverbaar zijn. Complete uitlaat vervangen. Dit allemaal gaat een paar duizend euro kosten en je krijgt er +-20pk erbij.

Oke top.
Bedankt voor de reactie.

Ben al druk bezig met updates aan mn polo maar nu weet ik tenminste dat het niet veel waard is om veel geld in dit motortje te stoppen.
Thanks!

Je moet het ook niet voor de power doen. Heb je niets aan. Ik rij een 1.2 12V. Het geld wat ik bespaar door brandstof en geen bekeuringen stop ik lekker in mijn autotje.

Volkswagen  Polo 
Mannen nog een vraag.
Van het zomer wil ik eigenlijk zo plat als mogelijk is.

Maar nu is het zo dat wanneer je de auto vanaf de zijkant bekijkt, zie je 2 ''driekhoekjes'' aan de onderzijde uitsteken.
Zijn 2 kunstof kappen aan de onderzijde van de auto, link en rechts dus 1 kap en 1 driehoek.

Weten jullie waar deze voor dienen?
Want de kans is groot dat je deze gaat raken / kapot rijdt

Als ik dezelfde 'driehoekjes' denk dat je bedoeld is dat gewoon een gedeelte van de 'bodemplaat'.
Je bedoelt toch de 3-hoekjes voor de achterwielen?

Met een 9n(3) kan je wel niet makkelijk platplat, cardan's werken rap tegen.

Cardan's?
Vraag hier om wat meer uitleg haha.

Zegt mij eerlijk gezegt niets.

Ja klopt die 3 hoekjes voor de achterwielen, van de bodemplaat inderdaad.
Zit niets speciaals onder?

Ja sorry, Belgisch 'dialect' voor aandrijfas.:lol: Toch bij mijn roetstoof had ik er redelijk snel last van dat ie tegen de stabilisator stang klopt. En dan met name de rechter aandrijfas, veel VW'tjes ziten met dat 'probleem'.

Geen idee eiglenlijk, bij mij zijn die driehkoejes ook al voor 3/4 weg geschuurd dus ik hoop niet dat er iets speciaals onder zit! Zal eens zien als morgen op school de brug vrij is de polo er eens op te zetten en eens te zien wat eronder zit, denk gewoon chasis.

Ja sorry, Belgisch 'dialect' voor aandrijfas.:lol: Toch bij mijn roetstoof had ik er redelijk snel last van dat ie tegen de stabilisator stang klopt. En dan met name de rechter aandrijfas, veel VW'tjes ziten met dat 'probleem'.

Maak je maar geen zorgen over dit probleem. Je monteert kortere spoorstangen en het probleem is opgelost ;)

Aaah nu snap ik hem.
Zitten net 2 nieuwe aandrijfassen onder dus word ondetussen weer tijd voor nieuwe haha!
En anders gaat de stabilisator stang er weer tussen uit!

Thanks voor je comment man!

Had er gestoken maar hielpt niets tot mijn grote verbazing. Heb nu bumpstops steken maar comfortabel is anders natuurlijk.

Hoe lang zijn de spoorstangen die jij eronder hebt zitten dan? Die ik eronder heb zijn 2x zo kort als de originele. Zelfs als ik mijn schroefset op de laagste stand zet komen ze niet tegen elkaar.

Hoe lang zijn de spoorstangen die jij eronder hebt zitten dan? Die ik eronder heb zijn 2x zo kort als de originele. Zelfs als ik mijn schroefset op de laagste stand zet komen ze niet tegen elkaar.

Ik heb ook kortere zitten maar loopt toch aan, dus oplossing denk ik ook de stabilisatorstang verwijderen heeft toch geen nut als we zo laag rijden

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!