Polo 9n lekt olie.

dann

Actief lid
160
41
37
hallo, mijn polo 9n (1.4 16V) lekt olie, na lang zoeken heb ik het denk ik gevonden,
de buis waar de peilstok in zit, zit los op het blok, althans er zit een klein beetje speling in, en zeg maar bij het begin van de buis zie je ook 1 grote olie vlek op de motor en rondom
nu is mijn vraag, moet die buis gewoon goed vast zitten? dus dat je de buis niet kan bewegen ten opzichte van de motor? nou ja bewegen...... dat is minimaal..... maar je voelt dat ie in ieder geval Niet vast zit.
en hoe krijg ik die weer goed vast? is het een klik systeem? of een schroef systeem?

groetjes,
Danny
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Buiten dat je oliepeilstok spelling op zit, kijk eens naar je pijp van de carter ontluchting dat in de kap van de luchtfilter zit, Die kan verstopt zijn waardoor je carter druk op bouwt en via de peilstok olie eruit gooit misschien vandaar de grote olievlek. is het nat rondom je peilstok ??

Kwaaltje van polo ..
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Buiten dat je oliepeilstok spelling op zit, kijk eens naar je pijp van de carter ontluchting dat in de kap van de luchtfilter zit, Die kan verstopt zijn waardoor je carter druk op bouwt en via de peilstok olie eruit gooit misschien vandaar de grote olievlek. is het nat rondom je peilstok ??

Kwaaltje van polo ..

ja de olievlek is rondom de peilstok, en waar de speling in zit dat is echt helemaal nat, ik ga eens de kap van de lucht filter eraf halen, is dat het kleine slangetje wat er in zit voor de Carter ?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
de carterontluchting zie foto ( het pijpje van carterontluchting dat in de kap van het luchtfilter zit kan het probleem zijn )

sdc1dfghj0998d.jpg
als het de juiste foto is maar komt je het bekend voor,
zie je ergens troep in de slang, soort van water gemengd met olie drap (mayonaise) mogelijk een verstopping.

Anders (Google) even op : vw 1.4 16v motor problemen / polo 1.4 16v lekt olie
Laat weten als je iets heb gevonden ..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
het slangetje van de Carter is niet verstopt, ik heb er een foto gemaakt van de buis van de peilstok, hier heb ik de buis bij het blok schoon geveegd, maar zodra ik aan de buis beweeg, (de motor is uit) dan zie je het gewoon weer nat worden rondom de buis van de pijlstok, en bij het de rode pijl zie je een speling van ongeveer een halve mm en dat kan ik ook bewegen in het blok.... hoor dit...? of moet het echt goed vast zitten, dat weet ik dus niet
14257449_1263267657041499_859713557769187259_o.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
ik heb het over zuigerveren jij lekkende peilstok lol.
Hoort wel klem te zitten, en soms kun je het buisje draaien ook zonder dat het lekt.
Anders vraag het bij een garage in de buurt, of je probeert zelf voor een tijdelijke oplossing zou je de ondergrond goed moeten ontvetten, en met een hoogwaardige kitje er omheen leggen, en kijk dan het even aan.
Ik denk nog steeds aan de carterdruk te hoog en daardoor olie langs je peilstok lekt, kan het ook helemaal mis hebben, of zit er teveel motor olie in.
Kijk even in de buurt naar een hobby Garage waarbij je niet gelijk je portemonnee moet trekken.
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!