LevendStratego
Bekend lid
Ik was niet de originele poster van het probleem heDe volgende stap zou inderdaad zijn vervuiling van de kleppen te laten controleren. Uitlezen geeft Misfire op meerdere cilinders waarbij malfunction frequency op cilinder2 het hoogst is (7x) op cilinder1 en cilinder3 is de frequency counter 1x en 3x.
Ik had gehoopt dat LevendStratego in de post hierboven inmiddels een oplossing zou hebben gevonden zodat ik ook gerichter kan gaan zoeken. Anders ga ik starten met laten controleren van injectoren, de compressie en inderdaad controleren of er carbon buildup is op de kleppen.
Probeer alleen aan te geven wat mogelijke oorzaken wel en niet waarschijnlijk zijn en dan is het vanuit je eigen technisch inzicht en vermogen om te kijken wat je daarmee doet.
Mijn advies bij zoiets als dit, als je niet genoeg technische kennis in huis hebt om het zelf op te lossen, is om je auto gewoon weg te brengen. Je gaat hier 100 verschillende verhalen krijgen waar je niet wijzer van gaat worden en de gemiddelde garage zou prima in staat moeten zijn om je probleem te diagnosticeren en op te lossen. Zo niet, dan naar een andere garage
Zo bijzonder zijn zowel de 1.0 als de 2.0 niet. Tis geen exotische motor waar weinig over bekend is en de rest zijn cowboyverhalen
Volkswagen
Polo AW GTI