Showroom Polo AW gti spacers

Hi allen,

Onlangs heb ik tweedehands (omgebruikt) Eibach Prospacers voor bij zien komen welke ik wellicht wil kopen voor mijn AW gti met 18 inch Brescia velgen.

De spacers zijn 2x20mm en 2x15mm breed. Nu is mijn vraag of deze wel passen bij de AW, want de eigenaar had ze besteld voor zijn Seat Ibiza. Ben ook benieuwd hoelang de bouten moeten zijn icm deze spacers. Heeft er iemand ervaring hiermee?

Volkswagen  AW 
De lengte van de huidige bouten + de dikte van je spacers.
Sommige moet je eerst vast op je naaf zetten, dan kan je vaak je huidige bouten gebruiken. Maar meten is weten.

Volkswagen  Polo 6R 
Hi allen,

Onlangs heb ik tweedehands (omgebruikt) Eibach Prospacers voor bij zien komen welke ik wellicht wil kopen voor mijn AW gti met 18 inch Brescia velgen.

De spacers zijn 2x20mm en 2x15mm breed. Nu is mijn vraag of deze wel passen bij de AW, want de eigenaar had ze besteld voor zijn Seat Ibiza. Ben ook benieuwd hoelang de bouten moeten zijn icm deze spacers. Heeft er iemand ervaring hiermee?
Als je spacers gaat gebruiken komen je wielen buiten de wielkas uit of gaan ze misschien aanlopen. Waarom zou je spacers gaan gebruiken als de brescia velg een originele optievelg fabriek af was? Lijkt mij dat je de ET waarde om zeep helpt en dus ook je wiel lagers.

Volkswagen  Polo 
Als je spacers gaat gebruiken komen je wielen buiten de wielkas uit of gaan ze misschien aanlopen. Waarom zou je spacers gaan gebruiken als de brescia velg een originele optievelg fabriek af was? Lijkt mij dat je de ET waarde om zeep helpt en dus ook je wiel lagers.
Ik rij al jaren met 18mm spacers op de achteras en airride en oem velgen, mijn lagers gaan zo al 60k km mee.

Weet niet precies maar volgens mij mag je een x aantal mm buiten de wielkast komen.

Kleine tip, waterpas langs het spatbord houden, dan de ruimte tussen band en waterpas opmeten, weet je gelijk hoever je kan gaan, ik wilde eerst 20 mm, bleek dat 18 mm net genoeg was.

Omdat het optisch mooier uitziet. Ik heb ook gelezen inderdaad gelezen dat de wiellagers meer belast worden en kortere lifespan hebben. Maar zal eens kijken, wellicht toch de einach pro verlagingsveren eronder

Volkswagen  AW 
Ik rij al jaren met 18mm spacers op de achteras en airride en oem velgen, mijn lagers gaan zo al 60k km mee.

Weet niet precies maar volgens mij mag je een x aantal mm buiten de wielkast komen.

Kleine tip, waterpas langs het spatbord houden, dan de ruimte tussen band en waterpas opmeten, weet je gelijk hoever je kan gaan, ik wilde eerst 20 mm, bleek dat 18 mm net genoeg was.

Bedankt voor je antwoord Pigeon. Mocht ok ze erop zetten lijkt de waterpas techniek idd een slim idee. Heb je toevallig ook ervaring met de Eibach pro veren?
Voorheen had ik een polo 6r en daaronder had ik de einacj pro icm oem dempers. Helaas was ik daar niet tevreden mee, omdat de voorbumper zelfs op snelweg de grond raakte… ik weet niet hoe het zit met de Aw gti, of deze drempelgevoelig zijn of niet.

Volkswagen  AW 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!