Polo aw verlaagd welke set/merk???

Polobm6r

Bekend lid
1,827
753
132
Beste Polo vrienden
Wie heeft ze Polo aw verlaagd en met welke set en welk merk hoe laag en waarom?
Ben van plan de Polo naar beneden te gooien en ben me aan het oriënteren op merk en hoe laag ik zou kunnen gaan.
Graag hoor ik jullie bevindingen en zie graag plaatjes/foto`s
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: RikBroer
Word weinig verlaagd hier denk????

Had je deze al gezien? Daar zie je foto's van Eibach verlaging:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Beste Polo vrienden
Wie heeft ze Polo aw verlaagd en met welke set en welk merk hoe laag en waarom?
Ben van plan de Polo naar beneden te gooien en ben me aan het oriënteren op merk en hoe laag ik zou kunnen gaan.
Graag hoor ik jullie bevindingen en zie graag plaatjes/foto`s
Ik zit met precies het zelfde dilemma.
Ik twijfel tussen de KW/ST veren set 20mm. Of de Eibach Pro veren set 25/30mm.
 
Volkswagen  Polo AW GTI 07-2018  2.0TSI 
Ik kan nergens reviews vinden van die 20mm KW set.
Mocht je iets meer weten dan hoor ik dat graag.
Inderdaad weinig tot geen info over die set.
Ik heb hem daarom ook maar gewoon besteld met een dikke aanbieding. Ik heb hem alleen achter gemonteerd omdat dit binnen een half uurtje te doen is. Na het monteren direct gemeten wat de hoogte was. Verschil 15mm wat bijna niet te zien was. Heb een kleine 7km gereden met vluchtheuvels, slechte klinkers en het rijdt behoorlijk comfortabel, eigenlijk gelijk aan origineel. De auto nog een nacht laten staan en opnieuw gemeten. Nog steeds 15mm lager. Helaas vond ik dit te weinig en heb de set gedemonteerd en de onbeschadigde set terug gestuurd. Heb het geld retour gekregen en de zelfde dag de Eibach pro besteld.

Eibach zegt 20/25mm voor en 30mm achter verlaging. Deze gemonteerd aan de achterkant en gemeten na montage. Toen verlaagde de auto al 35mm. Zelfde stuk van 7km gereden, ze zijn een stuk stugger dan de st/kw set maar niet oncomfortabel. Auto een nacht laten staan en gemeten 40mm lager dan origineel. Dit vind ik dus echt 1cm teveel verlaging voor achter. 30mm perfect maar meer vind ik teveel. De veren zijn nu weer gedemonteerd en ben nu heel hard aan het nadenken over m’n keuze.

Ik heb het probleem ook gehad met mijn vorige auto bmw 1serie coupé 6cilinder, eibach was lager dan de maten die ze opgaven en daarmee te laag. Een schroefset te hard en kostbaar. Ik heb toen de originele M-veren laten drukken, de originele veren zijn door een bedrijf gedrukt waardoor de auto 1cm zakte achter en zo precies goed stond. Ik overweeg nu dit ook te laten doen met de st/kw veren waardoor hij voor 15/20mm verlaagd en achter 25/30mm en niet te stug word.

Mijn auto stond standaard gemeten hart wiel tot wielkast rand voor 36.5/36cm en achter 38cm. Met de st/kw was achter 36.5cm en met de Eibach pro 34.2cm. Eibach staat bekent om het na zakken van de veren waardoor het waarschijnlijk nog 3 tot 5mm zakt.

Als er mensen zijn die deze maten willen checken en hun verlaging en maten willen schrijven zal dat erg helpen in de zoektocht naar een oplossing
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI 07-2018  2.0TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!