Polo BlueMotion bi-xenon vraag/probleem

Goedendag.
Ik heb een vraag over xenon verlichting in mijn Polo.
Heb een Bi-Xenon set gekocht bij xenonlamp.nl en ingebouwd. Maar ik heb er een probleempje mee.
Als het start/stop systeem geactiveerd is en ik trap mijn koppeling in zodat de motor weer start dan schakelt de verlichting zich uit voor een seconde.
Het zelfde gebeurt als ik met mijn grootlicht sein en weer terug van grootlicht naar dimlicht steeds een seconde geen verlichting.
Erg irritant vooral met file rijden en het start/stop systeem.

Heeft iemand anders het zelfde probleem gehad en wat is de oplossing ervoor.
 
Ik denk dat dit komt omdat het een bleumotion is. De dynamo laadt alleen bij als je remt. Xenon en vooral het overschakelen van dimlicht naar grootlicht en terug kost veel stroom. Ook het starten van de motor vraagt veel ampere's van je accu. Ga er maar vanuit dat de boordcomputer grote verbruikers op zo'n moment gewoon even uitschakeld. De enige oplossing lijkt mij je gewone verlichting terug monteren of je ECU aan laten passen.
 
het vreemde is dat juist alleen bij het terug schakelen van grootlicht naar dimlicht hij effe uitgaat. En de lichtbron zou eigenlijk moeten blijven branden en alleen verplaatsen in de reflector.
Kan het dan aangepast worden in de boordcomputer dat hij de koplampen niet meer uitschakelt?
de dynamo laad toch niet alleen bij als je remt?
 
Dat van die remmen wist ik niet.
Maar Volkswagen heeft de H4 koplampen voor een polo niet goed ontwikkeld. Ik zit vaak op de Duitse autobahn en soms zie echt helemaal niks meer.
Misschien maar een set H7 koplampen aanschaffen met xenon. En het start/stop systeem uit laten schakelen in de boordcomputer.
 
Even een reactie vanuit xenonlamp.nl

De bluemotionsets zijn al meerdere keren met succes gemonteerd, ook bij de forumleden. Slimline canbus ballasten, zelfs zonder extra bluemotionkabel.

De H7 geeft nooit problemen dus het zou toch aan de H4 koplamp moeten liggen. Er wordt aangegeven dat het probleem optreedt bij schakelen van dimlicht naar grootlicht, dit gebeurd via de 12v stekker in de bi xenon kabel. De stroomafname zou dan echter gelijk moeten blijven, want de xenon is maar 35w. Alleen het lichtbeeld wordt aangepast door de spoel aan de onderzijde van de lamp.

Dat de auto grootverbruikers even uitschakelt met het start stop systeem is aannemelijk, echter een normale halogeenlamp verbruikt 55w en de xenon maar 35w. H4 grootlicht verbruikt zelfs 90w.

Heeft iedere bluemotion ook een start stop systeem? want naar mijn idee ligt het aan het start stop systeem, dat daardoor het voltage zakt en dit niet genoeg is om de lamp te laten branden.

Een leuke test zou een andere ballast zijn, welke we momenteel laten ontwikkelen speciaal voor het start stop systeem. Deze bevindt zich nog in de testfase, maar zou leuk zijn om via dit forum te proberen.

graag jullie reactie
 
Ik heb een BM met H7 lampen met Xenonlamp set erin. Mijn lampen flikkeren naar mijn weten ook wanneer ik voor het stoplicht sta met start/stop systeem.
Ik erger me er niet enorm aan, maar kan me voorstellen dat het niet echt bevorderlijk is voor de lampen.
Wanneer er dus nog tips zijn hoor ik het ook graag (of van Xenonlamp)
 
Ik heb een BM met H7 lampen met Xenonlamp set erin. Mijn lampen flikkeren naar mijn weten ook wanneer ik voor het stoplicht sta met start/stop systeem.
Ik erger me er niet enorm aan, maar kan me voorstellen dat het niet echt bevorderlijk is voor de lampen.
Wanneer er dus nog tips zijn hoor ik het ook graag (of van Xenonlamp)

Is het dan niet vreemd dat de originele Xenon units die achteraf zijn ingebouwd op een BM dit niet hebben? Lijkt me alle specs van die units even nalopen en vergelijken met de set die je hebt om te zien waar de verschillen zitten. Op die manier kun je er waarschijnlijk ook wel wat aan modden om het problem te verhelpen.
 
Is het dan niet vreemd dat de originele Xenon units die achteraf zijn ingebouwd op een BM dit niet hebben? Lijkt me alle specs van die units even nalopen en vergelijken met de set die je hebt om te zien waar de verschillen zitten. Op die manier kun je er waarschijnlijk ook wel wat aan modden om het problem te verhelpen.

Orgineel moet ook ingeleerd worden in de ecu als ik mij niet vergis.
Volgens mij is dat ook het hele probleem, de ecu raakt in de war van die lampen om het maar in jip en janneke taal uit te leggen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!