Polo GTI 6R, welke brandstof tank je?

Altijd BP Utlimate 98 (of hoger) tanken. Euro 95 levert een hoger aantoonbaar verbruik op. Goedkoop is dan duurkoop. Woon zelf bij wat prijsvechters en merkstations. De merkboys hanteren dezelfde prijs dus (lekker) voordelig.
 
Ik tank V-power vanwege tankpas. Mensen die niks merken van 95 -> ron 98: Ik heb een vermogen uitdraai waar de auto varieert tussen 208 pk bij ron 95 en 217,8 pk met ron98. Dit scheelt dus wel een aantal pktjes.

Als ik zelf kon kiezen zou ik voor BP-ultimate gaan.
 
Vpower, omdat ik graag hetzelfde tank, de shell dichtbij huis is en dat overal te krijgen is.

Ik heb helemaal geen zin meer om te gaan zoeken of om te moeten rijden voor 98, en hij rijd uitstekend op Vpower. (wat 97 is)

95, die esso premium meuk (die ook gebasseerd is op 95), etc. Dat gooi ik er niet in, want dan loopt de auto niet goed. Ik heb 1x die esso meuk erin gegooid en had gelijk missfires en inhouden....
 
Ik heb dan wel geen GTI maar een TSI 1.2 105pk welke gechipt is naar ongeveer 140pk bij JD.
Hun advies was dan ook om euro98 (super +) te gaan tanken.
Dat ben ik ook gaan doen en merk nu dat de motor sneller reageert en dus nog sneller optrekt.
Maar super benzine kost wel een stuk meer als gewone euro95. De auto rijdt ook wat zuiniger nu.
Wat is voor mij de goedkoopste oplossing?
En wat gebeurt er als ik terug gaat naar euro 95?
 
Terug naar euro 95 is zonde van het geld wat je bij JD hebt gebracht. 98 is echt een must. Kijk eens op Goedkoop tanken. Laagste dieselprijs en benzineprijs van Nederland.
allicht dat je in je omgeving een BP of prijsvechter kan vinden. Echter Ultimate 98 is echt de beste. Daarnaast zal je eens moeten uitrekenen wat je aan extra km's maakt per tank versus het prijsverschil wat je meer betaald voor 98. Reken dan uit of je daadwerkelijk meer betaald. Je zal merken (in mijn geval wel) dat 98 meestal voordeliger is van 95!
 
Bedankt voor je antwoord Smurf. Ik zat er namelijk ook zo over te denken.
Heb al BP stations opgezocht in mijn regio (Leiden).
De komende tijd houd ik het verbruik in de gaten en zal eens kijken wat het allemaal scheelt.
 
Tank gewoon maar eens voor een keer 95 en voel of er verschil is. Zoja, dan tank je gewoon weer 98. Ik kan me haast niet voorstellen dat er bij jou een merkbaar verschil in 95/98 zit.

Ik tank op dit moment ook gewoon weer 95 met mijn stock GTI. Merk er niks van tegenover 98, ja de 20 cent verschil in benzineprijs de liter! Dat pk'tje of 2/3 dat je mist merk je echt niet. Je mist er echt geen 10/20 opeens als je 95 gebruikt.
 
Het prijsverschil tussen 95/98 is meestal 6 tot 8 cent per liter en dat is goed te doen. 20 cent meer is pure oplichting. Tanktip van de week : tank voor 5 uur. Meestal gaan in de avond de prijzen met 5 cent oid omhoog. Op ja in leiden kan je op de plesmanlaan bij BP goedkoop tanken. Mijn stock gti rijdt beduidend beter op 98 dan op 95. Die van mij sputterde tegen op 95.
 
Ik weet dat op de Plesmanlaan zit een BP station. Zal eens kijken wat de prijs daarvan is.
Heb intussen al 80 liter euro 98 getankt en merk dat de auto beter loopt op euro 98 dan op 95.
Merk dat de auto sneller op trekt alsof er inderdaad meer pk`s voorhanden zijn.
Maar ik ga volgende keer proberen weer euro 95 te tanken.
Het prijsverschil tussen euro 95 en 98 was overigens 12 cent per liter en dat vind ik best veel (Tango).
 
Ik tank altijd 95 met mijn GTI (moet van de baas) maar merk er niks van, heb wel eens 98 of vpower racing erin gedaan maar merk het verschil om eerlijk te zijn niet. met 95 ook gewoon 0-100 zoals het hoort en haal in duitsland redelijk makkelijk de 240 op de teller. Als hij ooit nog gechipt word waarschijnlijk wel 98. Maar met de DSG durf ik het chippen nog niet echt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!