Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Let er wel op dat het ook echt daadwerkelijk kwaaltjes zijn!
Niet dat als een keer iets stuk gaat dat het ook hier vermeld word.
1.2 TSI 2011
- Bougiekabel #3 slijtage (en doorbranden). Hierdoor wordt de 3e cilinder uitgeschakeld, waardoor de motor in de soep kan draaien als je ermee doorrijdt. Volgens ANWB hulpdienstmedewerker is dit een typische kwaal bij deze VW en Audi motoren. Bij mij vervangen onder garantie.
- Beruchte kettingproblemen. "Oprekken" van de ketting, met alle gevolgen van dien. Bij mij vervangen onder garantie.
- Snelle aircopomp slijtage. Bij mij vervangen onder garantie.
- Krakende vering bij koud weer. Schijnt een Polo-kwaaltje te zijn. Niets aan te doen. In de winter hoor ik het, nu niet meer.
Da's de handrem waarschijnlijk geweest, die gaat altijd iets vastzitten als t nat is en je 'm er op trekt en dan laat opdrogen Remschijven schoonremmen Is gewoon oxidatie-aanslag op je remschijven, ga je bij elke auto met gewone stalen remschijven zien. Is kaal metaal, dus slaat meteen aan als 't regent of erg vochtig is. Geen Polo kwaal dusVastzittende remklauwen o.i.d. is dat ook een kwaaltje?
Gisteren een lange en zeer natte rit gemaakt en vanmiddag wilde ik wegrijden en leek het wel of de remklauwen vast zaten. Niet muurvast maar toch genoeg om even een kloink geluidje te maken toen ik wegreed.
Heb ook het idee dat ik de remschijven even moet schoonremmen. Zeker als de wagen meer dan een dag heeft stilgestaan wat bij mij regelmatig voorkomt.
Voor de polo 6C kan je de volgende er ook nog bij zetten:
Climatronic werkt niet altijd goed. Het wil voor komen dat de climatronic niet koelt, ergens zit een fout in de software. VW DLD werkt aan een software update.
Tijdelijke oplossing:
ALs je merkt dat de Climatronic niet koelt, auto ff uitzetten en opnieuw starten, in 9 van de 10 gevallen zal de climatronic dan wel koelen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.