Polo modeljaar 2013

Er zijn een aantal wijzigingen voor modeljaar 2013:

De 1.2 TSI 105pk motor is nu ook leverbaar met BlueMotion Technology.

De 1.2 TSI 105pk krijgt voortaan 15 ipv 14 inch remmen op de vooras.

De Polo GTI krijgt voortaan 16 ipv 15 inch remmen op de vooras.

De Polo GTI krijgt voortaan de Detroit wielen ipv de Denver wielen (prijs blijft gelijk)

De Polo BlueGT komt komende herfst en zal vanaf september bestelbaar zijn.

De kleur Oryx White metallic wordt leverbaar (bekend van de Golf Cabrio)

Modeljaar 2013 gaat voor de Polo in per productie week 22 as.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
@ PoloDave, klopt tot nu toe alleen op de 90 pk TDI en 90 pk TSI. De 105pk TSI heeft met BMT minder uitstoot, van 124gr naar 115. De BMT is hierdoor 400 € goedkoper als zonder BMT. Deze motor heeft dezelfde restricties als de 90pk TSI.

@ Houz, volgens mij niet. Kom ik morgen op terug.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
Remmen zou mooi zijn n maatje groter.

Wielen winterset 16 inch kan hoeft geen 17 te zijn.
K rij nu met 15 en een goeie bandenmaat.
16 inch is er ook alleen lekker prijzig.

Wie weet ooit setje grote remmen te vinden
 
Ik quote MBluemotion even uit een andere post:
Op onderstaande website kun je de nieuwe PDF-catalogus downloaden voor de Polo met alle nieuwe informatie vanaf productieweek 22 (modeljaar 2013).

Auto in Bedrijf

En zelf post ik even de directe links:
Polo prijs- en productinfo modeljaar 2013:
http://www.autoinbedrijf.nl/sites/default/files/VW Polo prijs- en productinfo per week 22 2012.pdf

Polo Bluemotion prijs- en productinfo modeljaar 2013:
http://www.autoinbedrijf.nl/sites/default/files/VW Polo BlueMotion prijs- en productinfo per week 22 2012.pdf
 
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de prijzen van de BlueGT. Grotere remmen gaan wel mooi staan op de GTI. Vind ze nu vrij klein..

Wat ik wel jammer vind is dat dus nu op de GTI de Detroit velgen standaard worden. Ik heb het express als optie gekozen en straks zie je dus bijna elke GTI met die velgen, ook al heeft de auto weinig opties. Maargoed, dat is misschien iets persoonlijks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de prijzen van de BlueGT.

Ik ben ook erg benieuwd wat de prijzen worden...het zal denk niet duurder dan de GTI worden toch?

Hoe zal het verbruik zijn denk je? ze adverteren de auto dat die op 2 of 3 cilinders rijd bij rustig rijden. Zou een benzine model dan toch 1 op 20 kunnen halen door deze techniek? dat maar even voorzichtig genomen te hebben...natuurlijk als je continue zit te knallen dan haal je dit niet, maar dat je heel af en toe snel kunt accelereren is toch wel fijn.
 
Mijn Polo is vorige week geleden gemaakt maar ik loop gelukkig niks mis zo te zien. Heb een 90PK TSI en daar blijven de remmen gelijk van zo te zien.
Het is wel leuk voor de mensen die een nieuwe gaan bestellen Big Grin
 
Iemand die misschien precies de wijzigingen weet voor modeljaar 2013 van een polo Bluemotion?
Toen ik hem bestelde zei ik tegen de verkoper dat ik model 2013 wilde hebben, zegt die man, oh die wordt in september geproduceerd, zeker niet rond week 20 wat ik zelf reeds aangaf. Nu blijkt het toch juist te zijn dat vanaf week 22 reeds nieuwe modeljaar is geproduceerd.

Ik weet dat de knop van de airconditioning is gewijzigd, wie weet meer wijzigingen?
 
Ik ben ook erg benieuwd wat de prijzen worden...het zal denk niet duurder dan de GTI worden toch?

Hoe zal het verbruik zijn denk je? ze adverteren de auto dat die op 2 of 3 cilinders rijd bij rustig rijden. Zou een benzine model dan toch 1 op 20 kunnen halen door deze techniek? dat maar even voorzichtig genomen te hebben...natuurlijk als je continue zit te knallen dan haal je dit niet, maar dat je heel af en toe snel kunt accelereren is toch wel fijn.

Ik neem inderdaad aan dat de BlueGT goedkoper gaat worden, qua uitstoot zit hij als het goed is aanzienlijk lager dan een GTI dus dat moet wel lukken. Bij Audi geven ze aan dat de verbruikscijfers van de A1 met 140pk 1.4TFSI die ook in de BlueGT zit positiever zijn dan die van de 1.2TFSI 86PK in de A1. Bij Audi vraag ik me dan juist weer af of de huidige 122pk 1.4TFSI blijft bestaan of dat de lineup van 86, 122, 185 naar 86, 140, 185pk gaat. Bij de Polo is het juist een mooie aanvulling. Tis gewoon jammer dat deze motor niet al veel eerder is uitgebracht, dan zou dit de keuze voor mij zijn geweest denk ik.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!