Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt helemaalCorrect me if Im wrong, de deurschakelaar is ook verantwoordelijk voor het aansturen van je binnenverlichting. Gaat deze nog wel aan als je de deur opend?
Goeie tip dit, even uitlezen kan nooit kwaad.Nou hoeft het bij jou geen krukassensor te zijn maar er zijn wel een tal van andere sensoren in jou auto die problemen zoals deze kunnen veroorzaken. Mag ik vragen in welke omgeving je woont? Persoonlijk ben ik in bezit van een universele uitleescomputer die op dealerniveau kan uitlezen en heb ik de mogelijkheid om een VCDS-computer te lenen. Ik zou je wel een keer willen helpen?
Kan iemand nog even inhaken of het een normaal gegeven is dat de auto er soms wat langer over duurt om te starten? (zie filmpje in openings post).
Misschien maak ik me wel te druk. Is m'n 2e auto en ben geen expert.
@frez ergens in dit topic word een optie genoemt: deurschakelaar in het deurslot van je auto.
Deze willen nog wel eens kapot gaan. Dit betekend dat de auto niet meer weet of de deur open is of niet en daardoor ook niet de pomp op druk kan zetten zodat de auto sneller start. Zou je dit even willen checken? Correct me if Im wrong, de deurschakelaar is ook verantwoordelijk voor het aansturen van je binnenverlichting. Gaat deze nog wel aan als je de deur opend?
Tevens nog een idee'tje: Vaak is bij een lange start-storing het probleem dat de ECU een bepaalde waarde van de motor kwijt is of niet binnen krijgt. Bijvoorbeeld: mijn Golf 3 Cabrio start ook heel lang als deze koud is. Tijdens het uitlezen van dit vehicle kwam naar voren dat de krukaspositiesensor kapot is. Nou start dit ding nog altijd en doe ik hier verder niks aan.
Nou hoeft het bij jou geen krukassensor te zijn maar er zijn wel een tal van andere sensoren in jou auto die problemen zoals deze kunnen veroorzaken. Mag ik vragen in welke omgeving je woont? Persoonlijk ben ik in bezit van een universele uitleescomputer die op dealerniveau kan uitlezen en heb ik de mogelijkheid om een VCDS-computer te lenen. Ik zou je wel een keer willen helpen?
Of het had met de brandstofdruk te maken. Nachtdiensten zijn niet goed voor je hersenen mij is in ieder geval geleerd ff te wachten met starten als je je contact omdraaitDat is inderdaad een goede vraag. Ik zou zelf in ieder geval een andere garage zoeken als mijn monteur dat zou zeggen . Maar zoals Joos ook al aangeeft oliepomp loopt op de krukas.
Maar gevoelsmatig wacht ik ook altijd even, brandstof op druk laten komen.
Thanks voor het delen. Als ik 'm op deze wijze start. Op contact zetten tot de lampjes uit zijn en dan doorstarten, dan doet hij het ook op deze wijze probleemloos. Het zal wel allemaal meevallen.Net even een filmpje gemaakt van onze Polo koude start:
Nou, voortaan zo starten dan. Ze roepen het niet voor niets denk ik dan maar... je brandstof moet gewoon ff op druk komenThanks voor het delen. Als ik 'm op deze wijze start. Op contact zetten tot de lampjes uit zijn en dan doorstarten, dan doet hij het ook op deze wijze probleemloos. Het zal wel allemaal meevallen.
Blijkbaar heeft wachten met starten toch effect voor de TS. Magie?@BlackDiesel zoals eerder in dit topic aangegeven, de brandstof moet al op druk zijn op het moment dat het bestuurdersportier word geopend...
@frez ik zou dan toch even die deurschakelaar controleren op zn werking!
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.