Ik ben benieuwd of ik met zulke duren banden dan ook echt verschil ga merken kwa grip etc
Ik ben benieuwd heb binnenkort een afspraak… waar merk jij vooral verschil in?Dat verschil ga je zeker merken. Ik had Achilles (zaten er nieuw onder bij aankoop) en nu Michelin Pilot Sport 5.
Een wereld van verschil maar ook inderdaad van prijs. Maar ik betaal graag voor kwaliteit en een stukje veiligheid.
Ik ben benieuwd heb binnenkort een afspraak… waar merk jij vooral verschil in?
Ben benieuwd of ik ook beter mijn 200pk op de voorwiel weg krijg…Grip bij droog en nat weer. En bij het remmen.
Helemaal mee eens.Maar ik betaal graag voor kwaliteit en een stukje veiligheid.
Neem aan dat je dan alleen vanuit stilstand bedoelt? Gaat zelfs met de beste banden een probleem zijn omdat het gewicht van nature naar achteren schuift als je optrekt. De Polo GTI is standaard vanaf een km of 40 prima op z'n staart te trappen zonder echt grip te verliezen. Ik heb 500nm en krijg het prima op de weg met droog weer, zelfs met m'n AcHiLlEs banden.Ben benieuwd of ik ook beter mijn 200pk op de voorwiel weg krijg…
Je doet hier wel de aanname dat ik er per se heel blij mee ben, wat niet zo is. Ik zou liever 4 sets hebben met allemaal Michelin's, maar 16x Pilot Sports zoek ik nog een sponsor voor. Heb daarnaast ook nog een motor waar ook geen goedkope banden omheen zitten.Het bijna eeuwenoude budget vs duur kopen van spullen en de essentie ervan.
Blijft leuk om te lezen wat de meningen van mensen zijn.
LevendStratego rijdt op Achilles, en is daar blij mee. Goed om te horen en niemand gunt het je om er problemen mee te krijgen.
- Budget producten (banden) bieden prestaties die vaak zullen voldoen aan minimale eisen.
Dit doen ze tegen een compromis van duurzaamheid, levensduur, gebruikte materialen voor de natuur en veiligheid in dit geval. Natuurlijk zijn ze goedkoper, maar alles in marges. Zoals Essie al aangaf, 60 euro op een totaalsom van 800+ euro.
- Een heel belangrijk punt waar haast niemand naar kijkt, maar hou jij je auto aan totdat de banden op zijn? Nee? Vaak niet.
Auto handelaren, garages etc. kijken naar banden en bieden naar de algemene staat van jouw auto, a-merk banden is vaak één van de belangrijkste punten waar een auto op gekeurd wordt in een snelle inspectie.- A-merk of dure producten (banden) zijn vaak beter ontwikkeld, getest en geproduceerd.
Ik weet dat Michelin zo verschrikkelijk veel geld steekt in ontwikkeling van haar banden, dat je daar nooit fout kan gaan.
Echter is de kans op cupping, flatspotting en dergelijke problemen gewoonweg eerder aanwezig dan bij a-merk banden. Uiteraard ligt het ook aan je rijstijl.
Het komt erop neer dat je voor jezelf de keuze moet maken:
Wat zijn veiligheid, duurzaamheid en prestaties mij waard? En kan/wil ik daarvoor een premium betalen?
Maakt het je niet uit om de allerbeste natte grip te hebben, en maak jij je niet druk om 50dkm op een band ipv. 60dkm? Koop dan lekker de goedkopere banden, en wees er blij mee.
Dan mijn two cents, ik zal altijd voor a-merk banden gaan. Het is niet alleen mijn veiligheid, maar ook die van een ander. Niemand verwacht op een noodstop, aquaplaning of klapband, maar zodra het moment daar is, wil ik de meest betrouwbare banden hebben die mij veilig stilzetten. Daar komen de a-merken naar voren als de veiligste banden, en dus mijn keuze. Toevallig ga ik over een paar weken ook een set banden kopen, de Continental SportContact 7's. Kost duur, maar voelt goed.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.