Probleem centrale vergrendeling

IbifaHo

Bekend lid
3,552
620
193
Heb een raar probleem met de polo. Voor een keer dat ik een passagier achteraan meeneem. Hij wilt uitstappen maar deur gaat niet open vanbinnen uit, dacht van hmm misschien kinderslot op maar neen staat af.

Nu let ik erop en sluit de auto. Elke deur is op slot, behalve die deur dat vanbinnen uit niet opengaat. Wie weet dus hoe lang ik al mijn auto 'open' achterlaat.

Het rare is dus dat voor dde deur van binnen uit puur mechanisch is dmv een ijzerdraad, en het slot ja, dat is puur electronisch dus het is niet hetzelfde probleem maar vind het wel raar dat het dezelfde deur is.

Ik ga morgen eens zien met vcds maar vrees dat ik daarmee niet veel wijzer ga worden. Iemand nog al eens dat probleem gehad?
 
Misschien een dip switch ? in het slot zelf heb ik ook gehad bij een vw Beetle.
Gaat je binnen verlichting aan als je de deur open doet achter ?
En kan het niet zo zijn als je gaat rijden springen de deuren op slot staat bij jouw voor in dat knopje niet aan dat kinderen de deur niet van het slot kunnen halen of is dat alleen voor de ramen. Dan kan het ook nog zo zijn dat ze de deur 2x moeten ontgrendelen. 1x van het slot 2x gaat de deur pas open. Het is maar een idee.
 
Ik heb dat ook gehad met de rechter achterdeur.

Normaal zit er nooit iemand achter, maar een paar weken geleden zat er iemand achter en kon zij er inderdaad niet uit.

Ik heb de deur toen vanuit de buitenkant voor haar open gedaan.

Een dag later stapte zij wel gewoon zelf uit, maar kon opeens de deur niet meer dicht.

Er kwam dus zeg maar ijzer op ijzer. Ik probeerde met een schroevendraaier dat ijzer terug te draaien/duwen maar het lukte niet.

Toen met een open deur naar de dealer gereden en die heeft het probleem wel binnen 1 seconde opgelost.

Ik moest aan de handgreep trekken en dan met de schroevendraaier dat ijzeren ding terug duwen.

Sindsdien nooit last van gehad.
 
je zou eens in je portier kabelboom de boel door kunnen meten.

naar het slot gaan de paars-gele en paars-witte kabel en ook de groen-grijze en groen witte geloof ik.

dit zit iig in een achterdeur zonder elec ramen zonder speakers zonder portier module, dus het enige wat bekabeld is, is het deurslot.

edabgYk.jpg
 
Het is opgelost. Deur 'half' toe geduwd en ineens ging ze opslot. Deftig toe geduwd en bleef in het slot. Dus waarschijnlijk idd wat blackpolobm zei dat er iets in het slot niet goed zat.

Interieur verlichting werkte wel perfect, enige wat niet goed meer werkte was de 'anti carjack'. Zodra je 15km/u rijdt ging iemooi op slot maar als je erna bvb aannren rood licht stond en terug vertrok op 15/u ging ie terug opslot, elke keerje dan aan 15/u reed deed ie de deuren automatisch op slot, dus waarschijnlijk door dat die achterdeur niet goed werkte dat hij elke keer wou sluiten.

Bedankt voor de hulp jongens! Kan ik met een gerust hart de polo weer achterlaten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!