Raar geluid bij het optrekken

Hallo allen,

Sinds kort hoor ik een raar geluid tijdens het optrekken.. Tijdens het rijden hoor ik helemaal niks en als ik achteruit rij dan hoor ik ook niks. Het is alleen hoorbaar wanneer ik bijv weg rij bij een stoplicht. Het geluid is een soort elektrisch geluid/piep, moeilijk uit te leggen. Maar in de video hieronder is het goed te horen


Het gaat om een polo 1.0 TSI 95PK DSG R-line uit 2018. Verder geeft de auto ook geen melding aan dat er iets aan de hand is. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn??
 
Volkswagen  Polo  1.0 90PK 
Ik heb dit geluid wel eens mee gemaakt met een handgeschakelde auto, dit was de koppeling die geglazuurd was.
Indien je die liet slippen was het weg.
maar bij een dsg weet ik het niet.

Komt het voor of achter vandaan?
Dankjewel voor jouw reactie Robin,

Het geluid komt van voor, alleen kan ik niet plaatsen van welke kant het komt..
 
Volkswagen  Polo  1.0 90PK 
schakelt de DSG op dat moment over van 1 naar 2?

Zo ja,
Druk je DSG pook eens naar rechts, dan krijg je de M (manueel) modus.
En dan kan je met je flippers schakelen achter het stuur.
Probeer een stukje harder te rijden dan wanneer je nu het geluid hoort voor je doorschakelt naar de 2e versnelling.
Als je het dan later hoort kan het in je bak zitten.
 
Laatst bewerkt:
schakelt de DSG op dat moment over van 1 naar 2?

Zo ja,
Druk je DSG pook eens naar rechts, dan krijg je de M (manueel) modus.
En dan kan je met je flippers schakelen achter het stuur.
Probeer een stukje harder te rijden dan wanneer je nu het geluid hoort voor je doorschakelt naar de 2e versnelling.
Als je het dan later hoort kan het in je bak zitten.
Dankjewel voor jouw reactie Maarten,

Dat is niet het geval. Het geluid kan je alleen horen wanneer ik weg rij en nog in zijn 1 sta. Soms hoor je het en soms ook weer niet.
 
Volkswagen  Polo  1.0 90PK 
Dankjewel voor jouw reactie Maarten,

Dat is niet het geval. Het geluid kan je alleen horen wanneer ik weg rij en nog in zijn 1 sta. Soms hoor je het en soms ook weer niet.
In je filmpje staat de DSG wel al in D2
 
Ik twijfelde al, dan zou je haast zeggen dat dat uitgesloten is, tenzij er een remblok blijft hangen oid
Hallo Robin,

De polo heeft inderdaad geen elektrische handrem. Het rare aan alles is dat ik vandaag de heledag heb gereden en niks heb gemerkt tot net. Toen maakte de auto weer eventjes dat geluid en daarna niet meer..
 
Volkswagen  Polo  1.0 90PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!