Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Installatie guide? Komop zeg, twee stekkertjes aansluiten Racechip levert de meest eenvoudige handleiding ooit, inclusief foto's van de stekkers en nummers op de kabels. Als je hem dan nog verkeerd aansluit kun je beter iets met fietsen gaan doen.
Je hebt waarschijnlijk een melding op de 2 sensoren omdat je ze hebt losgekoppeld. Logisch. Geen paniek.
Het is te waarderen dat je het allemaal zelf wilt uitvoeren, echter op een nieuwe Polo AW geen haar op mijn hoofd dat ik dit zou doen. Zelf ben ik vorige week naar VAGtechniek in Nuenen gereden en heb ik de stage 1 chiptuning laten uitvoeren, geen gedoe voor mijzelf, deskundige inbouw door derden en vooralsnog vertrouwen dat het goed zit. Zeker ook omdat ik geen verstand heb van die techniek en dan laat ik het liever over aan deskundigen .
Het gaat bij mij niet om mijn eigen auto maar een lease-auto, waarbij ik dus geen OBD tuning op wil laten uitvoeren. Ik hoef geen hele grote vermogenswinst, en ben ook niet zo heel geïnteresseerd in de waardes zelf (al is het wel leuk om te weten).
Een reactie erop nog dan
Dit snap ik tevens niet.
Waardes worden aangepast of het nou via de ECU tuning is of via dit ding.
Als er een defect is en ze lezen de auto uit -> aparte waardes wat normaal niet gehaald wordt -> zelf opdraaien. Dan kan je het ding wel eruit halen maar dat betekend niet dat ze het niet af kunnen lezen.
Persoonlijk zal ik een beter gevoel hebben bij een tuner die al tig auto's onderhanden heeft genomen en een file heeft die binnen de beperkingen blijft.
Long story short, retourneer dat ding en maak een afspraak bij een tuner
Dat INRIJDEN heb je rap gedaan binnen twee weken mag je het max aantal km per jaar van je lease contractje wel in de gaten houden .Zo, mijn nieuwe Polo is bijna ingereden, en met het oog op chiptuning bij een lease-auto gaat mijn voorkeur uit naar een powerbox. De RaceChip spreekt mij aan, ook dankzij goede ervaringen van mede-leden.
Ik ben dus van plan de RaceChip RS powerbox aan te schaffen. De 'S' had ook gekund, maar voor dat extra geld nog net iets meer vermogen en 1 jaar garantie op motoronderdelen is mijn keus gevallen op de RS. De GTS vind ik het geld niet waard denk ik, voor een GTI zou dat best kunnen denk ik, maar voor een 1.0 TSI vind ik het too much.
In dit topic zal ik mijn ervaringen gaan delen over de RaceChip en wil ik ook de verschillen tussen wel/geen racechip powerbox laten zien.
Het zal nog even duren voordat ik mijn ervaring kan gaan delen (wil eerst mijn auto goed ingereden hebben) en er zit nog levertijd op de bestelling en wanneer ik de box ga aansluiten is ook afhankelijk van het weer en tijd die ik heb.
Ik wil eigenlijk o.a. de 0-60 / 0-80 / 0-100 tijden gaan meten met en zonder powerbox, en deze hier delen. Ik weet zelf eigenlijk geen goeie tool om dit te kunnen monitoren. Een GPS app is niet nauwkeurig is mijn ervaring. Hier en daar ook wel eens een OBD2 tool gezien die de 0-100 tijd zou kunnen monitoren, maar weet niet of dit iets is? Welke app of tool gebruiken jullie voor het monitoren van 0-80 en 0-100 tijden, en zijn ook nauwkeurig genoeg?
Dat INRIJDEN heb je rap gedaan binnen twee weken mag je het max aantal km per jaar van je lease contractje wel in de gaten houden .
En dan kan ik het uiteraard ook niet laten, nog even te reageren
Ben het met je eens dat je een beter gevoel hebt bij een tuner, zou ik ook hebben, qua betrouwbaarheid van de tuning en de waardes die behaalt kunnen worden dan.
Punt is, dat in de meeste gevallen van ODB tuning, doordat de software overschreven word, de fabrieksgarantie vervalt. Ook wanneer originele software teruggepplaatst word blijft deze vervallen. Nu zul je misschien zeggen dat de kans klein is dat je aanspraak moet maken op garantie. Bij mij moest echter in de 1e week al 2x gebruik gemaakt worden van de garantie. En dan was het niets specifieks met de motor, maar garantie vervallen is garantie vervallen (denk ik dan). En wanneer er geen gebruik gemaakt kan worden van garantie (garantieperiode verlopen) zijn de kosten alsnog voor de lease maatschappij. Al verwacht ik dat zodra de garantie vroegtijdig beëindigd is, door software aanpassingen, mijn eigen risico in rekening gebracht word, omdat er dan onnodige schade is voor de leasemaatschappij.
Ik wil geen nieuwe discussie hiermee opwerpen, maar gewoon mijn gedachtegang kenbaar maken.
Jou eigen risico word niet in rekening gebracht hoor.... de schade is dan gewoon 100% voor jezelf namelijk.En dan kan ik het uiteraard ook niet laten, nog even te reageren
Ben het met je eens dat je een beter gevoel hebt bij een tuner, zou ik ook hebben, qua betrouwbaarheid van de tuning en de waardes die behaalt kunnen worden dan.
Punt is, dat in de meeste gevallen van ODB tuning, doordat de software overschreven word, de fabrieksgarantie vervalt. Ook wanneer originele software teruggepplaatst word blijft deze vervallen. Nu zul je misschien zeggen dat de kans klein is dat je aanspraak moet maken op garantie. Bij mij moest echter in de 1e week al 2x gebruik gemaakt worden van de garantie. En dan was het niets specifieks met de motor, maar garantie vervallen is garantie vervallen (denk ik dan). En wanneer er geen gebruik gemaakt kan worden van garantie (garantieperiode verlopen) zijn de kosten alsnog voor de lease maatschappij. Al verwacht ik dat zodra de garantie vroegtijdig beëindigd is, door software aanpassingen, mijn eigen risico in rekening gebracht word, omdat er dan onnodige schade is voor de leasemaatschappij.
Ik wil geen nieuwe discussie hiermee opwerpen, maar gewoon mijn gedachtegang kenbaar maken.
Zo te zien lopen ze nergens tegen aan waar het kwaad kan.
Dat plastic word niet warm.
Ik vraag me alleen af of die kabels niet wat netter gemonteerd kunnen worden ipv over de motor heen.(zijn de kabels daar te kort voor)
Toen je stil stond? Je turbo zoemt niet hoor, die hoor je niet eens, kan alleen maar je fan zijnWat me wel meteen opviel was een hoorbaar gezoem uit de motorruimte, volgens mij was het niet de fan maar de turbo
Toen je stil stond? Je turbo zoemt niet hoor, die hoor je niet eens, kan alleen maar je fan zijn
Mooie duidelijke foto's, ben heel benieuwd als je hem op de hoogste stand zet hoe je dat gaat merken.Het is me gelukt om m te installeren.
Betwijfel alleen of ik de kabels wel goed heb gelegd zodat ze niet al te warm worden. Advies was om ze niet op remleidingen of een hete turbo te leggen, ik weet niet of de mijne dat doen (wel over de turbo geloof ik, maar geen idee of dat plastic deel zo heet word).
Het is vrij simpel te installeren. Je moet wel goed opletten dat je alle stekkers goed vastmaakt, ze moeten echt klik zeggen, en ook op de juiste manier zijn vastgemaakt (omdat op zn kop ook mogelijk is en niet werkt).
Je moet kabelboom A aansluiten op de turbo boost pressure sensor. De B kabelboom aansluiten op de Manifold Pressure sensor. Linksboven zit de turbo boost pressure sensor en rechtsonder de Manifold. Dit staat ook allemaal in de handleiding. Omdat er in De handleidingen verschillende motoren worden gebruikt dienen mijn foto's als illustratie hoe het bij 1. 0 tsi motoren zit.
Heb een testrit gemaakt. Geen foutmeldingen op dashboard. Ook geen foutmeldingen via OBD2. De Race chip staat nu op mapping 3/6. Ik voel een beetje verschil. Maar het is ook nog een lage mapping.
Wat me wel meteen opviel was een hoorbaar gezoem uit de motorruimte, volgens mij was het niet de fan maar de turbo, maar misschien omdat ik m tijdens de testrit intensief gebruikt heb dat dat normaal is. Zo eens kijken of de RaceChip uitstaat en alle elektronica uit staat.
Morgen eens een andere mapping proberen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.