BiemdePaal
Lid
Gisteren heb ik dan eindelijk mijn pakket in ontvangst mogen nemen met de Racechip RS erin. Aansluiten was even zoeken maar het was gelukt binnen 15 minuten.
Ik weet dat dit geen echte chiptuning is wat ik wel liever had maar dat is een no go omdat de auto een lease is dat ik elk jaar moet omruilen en af en toe naar de garage moet brengen. Om dan elke keer als ik naar de garage ga het te herstellen naar originele waarde om het daarna weer te tunen kost mij teveel. De racechip RS kostte 270 euro. Ook als ik van auto wissel moet ik weer de volle prijs betalen terwijl je met de racechip 100 euro kwijt bent per autowisseling.
De racechip heb ik probleemloos aangesloten en het geeft ook geen foutmeldingen. Ik heb de bluetooth variant gekocht en heb stand 6 gekozen om te testen of het soepel loopt. Zo niet moet je het telkens een standje lager zetten totdat het soepeltjes loopt. Bij mij was stand 6 perfect.
De auto is volgens racechip van 95pk naar 119pk gegaan. (ik heb zelf geen dyno dus ik kan het niet testen of dat waar is)
Echter merk ik het verschil wel echt tijdens het rijden. Hij trekt gewoon wat sterker op en de acceleratie op de snelweg is er ook op vooruit gegaan. voorheen als ik iemand wou inhalen die 100 reed waar je 130 mag duurde moest ik terugschakelen naar de 4e versnelling om "Sneller" voorbij te gaan. Nu kan ik gewoon in de 5e versnelling blijven bij het inhalen. Als ik terugschakel naar de 4e geeft het een stuk meer kracht dan zonder de chip.
Je 0-100 zal er niet veel op vooruit gaan maar gewoon de extra pk's maakt het rijden leuker
Ik weet dat dit geen echte chiptuning is wat ik wel liever had maar dat is een no go omdat de auto een lease is dat ik elk jaar moet omruilen en af en toe naar de garage moet brengen. Om dan elke keer als ik naar de garage ga het te herstellen naar originele waarde om het daarna weer te tunen kost mij teveel. De racechip RS kostte 270 euro. Ook als ik van auto wissel moet ik weer de volle prijs betalen terwijl je met de racechip 100 euro kwijt bent per autowisseling.
De racechip heb ik probleemloos aangesloten en het geeft ook geen foutmeldingen. Ik heb de bluetooth variant gekocht en heb stand 6 gekozen om te testen of het soepel loopt. Zo niet moet je het telkens een standje lager zetten totdat het soepeltjes loopt. Bij mij was stand 6 perfect.
De auto is volgens racechip van 95pk naar 119pk gegaan. (ik heb zelf geen dyno dus ik kan het niet testen of dat waar is)
Echter merk ik het verschil wel echt tijdens het rijden. Hij trekt gewoon wat sterker op en de acceleratie op de snelweg is er ook op vooruit gegaan. voorheen als ik iemand wou inhalen die 100 reed waar je 130 mag duurde moest ik terugschakelen naar de 4e versnelling om "Sneller" voorbij te gaan. Nu kan ik gewoon in de 5e versnelling blijven bij het inhalen. Als ik terugschakel naar de 4e geeft het een stuk meer kracht dan zonder de chip.
Je 0-100 zal er niet veel op vooruit gaan maar gewoon de extra pk's maakt het rijden leuker

Bijlagen
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo AW