Radio Ruis i.c.m. Xenon Ballasten Polo 9n3

Ik heb al een tijdje Xenon in m'n Polo 9n3 zitten, maar heb last van ruis op de radio als ik de Xenon aanzet. Als de lampen uit staan of alleen de stadslichten aan staan is er niks aan de hand, maar als ik de dimlichten ook aan zet is er meteen een ruis aanwezig op alle radiozender.

Aantal Gegevens:
  • Xenon (eigenmerk Hid Xenonverlichting)
  • RCD200
  • Polo 9n3 (bj. 2006)
Dingen die ik al geprobeerd heb:
  • Ballasten op een andere plek bevestigen
  • Ballasten en kabels inwikkelen met Aluminium folie

Maar krijg de storing niet weg. Iemand hier met een Polo 9n3 die ook Xenon in z'n auto heeft gezet en misschien de oplossing weet?

Bijgevoegd nog 2 foto's van waar de ballasten bevestigd zijn
 

Bijlagen

  • 2015-06-02 16.59.47-2.jpg
    2015-06-02 16.59.47-2.jpg
    117.3 KB · Weergaven: 32
  • 2015-06-02 16.59.32-2.jpg
    2015-06-02 16.59.32-2.jpg
    97.5 KB · Weergaven: 32
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 Trendline 75pk 
Welke draad zou ik daar voor moeten nemen dan? Want er is verder geen losse aarde draad. Er zijn wel 2 draden, een rode en een blauwe (als ik me niet vergis), maar die zijn aangesloten vlakbij de lamp zelf. Zou ik daar dan 1 kabel van moeten nemen en die aan moeten sluiten op de min pool?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 Trendline 75pk 
Heb vanmiddag samen met een vriend de aarde aangesloten op de min pool van de accu. Geen problemen en de lamp zelf werkt.

Bij hem thuis (in Drenthe) had ik helemaal geen probleem met de radio, was helemaal geen ruis meer. Maar zodra ik Groningen weer in reed was alles weer terug. Hoe verder ik naar boven reed hoe minder het werd. Met stadslichten aan was er geen probleem

Dus ik weet zo niet wat het probleem is. Ligt het dan toch aan de ballasten?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 Trendline 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!