rare geluid bij sturen.

Bij mij 'kraakt' het stuur een beetje, maar niet zoals in het filmpje. Klinkt alsof je richtingaanwijzer terug klikt, bij het uitsturen van een bocht.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Ja niks belangrijks is gewoon een soort sleutelhangertje

ook als ik me richter niet gebruik hoor ik het, ik dacht aan om mijn homokineet te vervangen maar ik weet niet zeker of het aan dat ligt.


Je zegt net zelf dat je het bij je stuur hoort,
Dan ga je toch geen homokineet vervagen.. die zitten bij je wielen.

Zit niks anders op dan,of naar iemand brengen die er verstand van heeft, of je stuur demonteren en onderzoeken
 
Klein beetje geluid hou je toch wel. Komt vaak van de sleepring achter het stuur.

Vind de video te onduidelijk om te oordelen waar het mogelijk vandaan komt
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Zo'n sleepring geeft een licht krakend geluid.

2e hands heb je ze wel rond de €100,-.

Het vervangen is niet veel werk.
Airbag eruit, stuur eraf, en je bent er.
Moet je hem daarna wel weer inleren.
Met wat geluk kan je het zelf.
Stuur helemaal naar links, even vasthouden, en dan helemaal naar rechts, weer even vasthouden. Dan rechtuit zetten en klein stukje rijden.

Anders moet de pc eraan...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Zo'n sleepring geeft een licht krakend geluid.

2e hands heb je ze wel rond de €100,-.

Het vervangen is niet veel werk.
Airbag eruit, stuur eraf, en je bent er.
Moet je hem daarna wel weer inleren.
Met wat geluk kan je het zelf.
Stuur helemaal naar links, even vasthouden, en dan helemaal naar rechts, weer even vasthouden. Dan rechtuit zetten en klein stukje rijden.

Anders moet de pc eraan...
Ik denk wel dat ik de garage dat laat doen, en hoeveel ben ik kwijt als het nieuw is?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Ik heb ooit in me skoda fabia soort gelijke geluid gehoord bij het sturen. Maar dit klinkt meer als ge-ratel ergens tegen een mechanisme in het stuurcolom. In mijn skoda bleek het de electrische stuurpomp te zijn wat een soort suizende/piepende geluid maakte bij het insturen etc en korte tijd drna sloeg mijn stuurbekrachtigerpomp uit en had ik geen hulp meer bij parkeren of lage snelheid. Laat voor de zekerheid zoizo even kijken naar de stuurbekrachtigersmotor/pomp. En het stuur zelf natuurlijk.
Ben wel benieuwd naar wat het kan zijn in dit geval.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
Druk eens tegen de kap achter je stuur deze zal vermoedelijk net er tegenaan komen.

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 
Heb je al eens gekeken of je wielen/banden niet aanlopen en dat eventueel trillingen/geluidsvorming doorgeeft via je stuur?
Ik heb hem gister stilstaand de stuur helemaal links en rechts gedraait, en vandaag hoor ik geen getik meer bij het sturen. Maar het trillen is er wel nog steeds, ik zal het ff controleren
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
klinkt alsof er een rubber oid langs een glad stuk metaal "glijd" misschien een keerring ergens?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: debroervanhenk
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!