ratelende dash stationair -> OPLOSSING!

't Is echt een 15-sec fix, het het kan sowiezo geen kwaad om de leiding een houdertje verder te klikken. Maar deze specifieke ratel is me bij jou niet echt opgevallen - jouw auto was altijd al stiller dan de mijne qua rateltjes en kraakjes. Maar het kan ook zijn dat het mij niet is opgevallen; ik was toen op hele andere dingen aan 't letten, haha. Ik zou zeggen: probeer het eens!
 
Mijn Polo kreeg op een gegeven moment last van een zeer irritante ratel bij stationair, leek afkomstig te komen van het dashboard aan passagierszijde.

Ben even op onderzoek uitgegaan en heb de oplossing meteen op camera vastgelegd, omdat er volgens mij meer Polo's last van hadden. Zeer simpel op te lossen dus scheelt weer brandstof verstoken naar de dealer ;)

open de motorkap en dit is de schuldige:
imag0229bw-1.jpg
verplaats de leiding van klemmetje A naar klemmetje B (gewoon beetje schuin kantelen en dan trekken):
imag0230h-1.jpg

Dat slangetje loopt namelijk in een bocht onder je dash, en net zodanig dat hij begint te klapperen bij stationair. 2 minuten werk en alles is weer heerlijk stil.
zou je de fotos opnieuw kunnen plaatsen. Ze zijn niet meer zichtbaar
 
volkswagen  polo  1.2tdi 
Hallo allemaal,

Ik zit zelf met hetzelfde probleem en zou het graag willen oplossen.
De foto's zijn niet meer zichtbaar, zou iemand deze weer beschikbaar kunnen maken? Alvast bedankt!

Yasin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Bedankt voor de foto's. Ik heb de "bovenste" leiding op de foto vastgeklikt in de middelste klem. Ik zal de komende tijd merken of dat de boosdoener is geweest. Ik laat het wel ff weten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!