Remmen vernieuwen

Hallo,

Sinds gisteren brand bij mijn polo het remindicator lampje. Ik heb auto iets meer als een jaar. En omdat schijven nog de eerste zijn wil ik meteen de remschijven ook vervangen.

Even de stealer gebeld en me kapot geschrokken van de prijs! Alleen de voor remblokken kosten al €100,- incl. btw.
Ik durfde de schijven niet meer te vragen.

Ik heb even een paar garage's als automaterialen zaken gebeld en krijg veel verschillende prijzen te horen.

Uiteindelijk 2 offerte's kregen van 2 verschillende garage's.

Bij Bosch aangesloten universele garage:
Alles rondom incl. schijven en blokken van Bosch €420,--

Bij niet aangesloten garage:
Alles rondom incl schijven en blokken rondom. €270,-- schijven van het merk Bosch en blokken van het merk TRW.

Welke raden jullie mij aan? Ik heb de balle verstand van remmen. Het moet goed remmen en niet piepen!

Ik hoor het graag van jullie...
 
Oke, moet ik nog ergens anders mee rekening houden? Remmen ontluchten o.i.d.

Want ik vind dat koppeling soms hoog oppakt. En soms weer niet. En koppelt hij wel gewoon goed. Zou dit kunnen dat er lucht in systeem zit?
 
Dat weet ik pas morgen. We gaan samen met garage kijken welke er allemaal leverbaar is voor de polo. Uiteraard ga ik voor kwaliteit. En denk dat het Bosch schijven en TRW blokken worden.

Laat het zsm weten welke het zijn geworden.
 
Gisteren zijn de remblokken en schijven rondom vervangen. Moet dus ff met beleid inremmen...

Maar wat ik zag tijdens de klus. Dat heb ik eerder nooit meegemaakt/gezien.

Er kwam remvloeistof uit. Waar precies kon ik niet zien. Wel ergens bij de motor...

Vandaag even de boel gecontroleerd onder de motorkap en zag ik wat remvloeistof bij het reservoir

Gisteren vroeg ik nog aan de monteur of dit normaal was en die bevestigde dat het geen kwaad kon. Er zat teveel remvloeistof in het systeem. Kan iemand dit bevestigen?

Er hoefde ook niks ontlucht te worden. Dit zou komen doordat er eerder remvloeistof is bijgevuld. En nu de remmerij weer de normale volle dikte hebben gooit hij alles eruit.

Maar waar? Dat kan ik nergens zien. Dop was gewoon gesloten van de reservoir...

Owja, het is bosch schijven en trw blokken geworden!
 
Dat klopt want de zuiger in je remklauw worden teruggedraaid/geduwd zodat de nieuwe blokken ertussen kunnen. Dat kan er voor zorgen dat er wat remvloeistof uit je reservoir gedrukt wordt (dat zit bij je motor).
Kan geen kwaad en hoeft ook niet ontlucht te worden als je remleidingen niet zijn los geweest.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!