Op verzoek van Djaggo: dit is de review-discussie van de Dectane koplampen, zoals deze zich ontspon in de inkoop-discussie.
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alleen als je al DRL hebt, moet je deze uitschakelen om de LED's als DRL te mogen gebruiken.De drl module van dectane heeft geen codering nodig voor zover ik weet.
Misschien werkt het op een Polo met standaard halogeen op dezelfde manier.- Byte 23: Much of DRL functionality seems to be here;
My car has bi-xenon with LED parking/DRL lights. There are halogen cornering lights integrated in the main headlights. Separate fog lights are situated lower down, and these only act as fogs since DRL and cornering lights are integrated in the main headlight unit.
The car came factory configured with only the front LEDs on as DRL (ignition on, light switch in "0" position). No other lamps are on with the DRLs. The corresponding bit status of the Byte 23 is 01000001.
I then played with the long coding helper for the Byte 23. This is what I discovered:
- changing bit 4 from 0 to 1 switches off the LEDs
- changing bit 3 from 0 to 1 selects low beam xenon as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 2 from 0 to 1 selects cornering lights as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 6 from 1 to 0 turns off any of the three above DRL light sources. This bit would seem to be the "master" DRL enable/disable switch?
- changing bit 7 from 0 to 1 switches off the LED DRL on the side where indicator is blinking.
Misschien is er zelfs een instelling in de boordcomputer om de stadslichten als DRL te gebruiken, dan heb je geen aparte DRL module nodig.
Het enige dat mij tegen houd momenteel, is dat het grootlicht een beetje tegen gaat zitten in vergelijking met wat ik nu heb:roll:
Al zien de lampen er wel echt donders ver uit!![]()
Geen idee waar ik het vandaan had, heb het lokaal op mijn PC.Daar heb ik idd wel wat over gelezen, maar dat betrof de xenon koplampen, dus daar durf ik zo niks over te zeggen.
Naar dat bericht heb jij volgens mij ook wel vaker gelinkt (over iets met een masterswitch bitje), de bron was dacht ik polo6rfeeunde, maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen:lol:
Je hebt helemaal gelijk, alleen branden met de stadslichten ook de lampen achter. Niet dat ik dat een bezwaar zou vinden.Ik snap niet waarom mensen de ledjes als DRL wil gebruiken enige wat je hoeft te doen is je stadslicht aan te doen nu kan ik kiezen mijn normale DRL dus die in de bumper (mijn mistlampen als bochtenverlichting ) of stadslicht aan en die als DRL gebruiken niemand die kan zien welke de echte DRL is toch? of ben ik nou gek? :S
Hahaha ja vraagje wanneer heb jij voor het laatst grootlicht gebruikt? en anders H1 xenon erin? :lol:
@Djaggo, ga je aub even naar de garage.. Jij behoort op dit moment tot de irritante verlichtingscatagorieJe lampen moeten even goed afgesteld worden.
![]()
Ze staan niet gelijk en zoals ik het kan zien veel te hoog.![]()
Deze link werkt niet bij mij, deze wel:nog effe het youtube filmpje staat alleen op zn zij lol http://www.youtube.com/my_videos_edit?ns=1&video_id=ojU2a_MeQiA
De Moderators kunnen deze thread opsplitsen in een review en een oproep-gedeelte.
Er schijnt een schroefje te zijn om ze horizontaal (links<->rechts) te stellen. Ook iets voor 3 november.Ik denk dat ik wel weet hoe het komt ga dat wel even melden want volgens mij zijn ze ingesteld op engelse dus links rijdende auto's kijken wat ze daarop zeggen.
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4 deze schroef zit boven die iets vaster draaien en klaar is klara nu het resultaat.
foto5 Viola klaar even hoog kan niet mooier al zeg ik het zelfJe bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.