ik doelde niet perse op jou snelheids verhaal maar meer op de openingspost, je moet altijd opletten in het verkeer. overigens met sneeuw en weet ik veel wat probeer ik toch echt wel even de ondergrond zo af en toe te testen met wat remmen, kijken of de abs snel ingrijpt is het glad of iets. nou kan het ook altijd plaatselijk weer glad zijn zoals maandag waar er op de weg niet zoveel meer aan de hand was, maar wanneer er een viaduct kwam hier gewoon een ijsplaat op lag en je niks te vertellen hebt. en uiteraard pas je je rijstijl aan!Toch adviseer ik je wel om je snelheid aan te passen, tijdig te anticiperen en het liefst zo min mogelijk te remmen. Dat laatste is alleen te behalen als je optijd het gas los laat en op de motor afremt. Maar, alsjeblieft, matig je snelheid als het gros van het verkeer dit ook doet! Anders krijg je het zelfde dan wanneer iedereen 120 rijd en jij ineens met 180 lang klapt. Dit levert een snelheidsverschil op van pak en beet 50km/h en dit kan al snel dodelijke slachtoffers met zich mee brengen. Al doe je t niet voor een ander, maar voor je eigen leven.
Volkswagen
Polo AW