Roest onderaan voorspatborden

goedendag,

Ik rij ruim 5 jaar met mijn Polo 1.4 16V automaat van 10/2002. De Polo heeft inmiddels een km.stand van 203500.
Deze week komt er een nieuwe uitlaat onder. (Van voor naar achter) Dit na een half jaar geklungel met de uitlaat die er nu nog onder zit.
Omdat een nieuwere Polo met automaat (9n) nog best aan de prijs zijn de keuze gemaakt om de uitlaat toch maar te vervangen.

Blijven er nog wat kleine issues over die ik dit voorjaar wil aanpakken.

- beginnende roest voorspatborden, hier in het verleden al eens zand e.a. troep achter de plastic wielkuip weggehaald.
Toch was dit niet afdoende om de roest buiten de deur te houden Er later wel een spatlap (origineel VW Polo) opgezet
Verder her en der kleine oneffenheden weg werken, zoals een schaafplekje op de bumper.
Voor de rest ziet de carrosserie er na ruim 21 jaar nog goed uit.

- hemeltje vastzetten / vervangen. Ik wil kijken of ik de hemel van de schuimrubber laag en lijm kan ontdoen, en daarna eventueel kan spuiten met matte lak.

Zijn er vanuit het forum nog tips betreffende de roest aan de spatborden en de hemelbekleding?

Vriendelijke groet,

Paul
 

Bijlagen

  • IMG_0224.jpeg
    IMG_0224.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 25
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
Ik ben de roest onderaan de spatborden van mijn Polo aan het aanpakken. Aan een kant zijn de schroeven met bevestiging spatbord aan kokerbalk eruit geroest. Ruim 2 jaar geleden al eens de wielkasten schoongemaakt. Er zat nu weer een hoop opgehoopt zand en vuil.
Nu àlles schoon gemaakt, en in de grondverf gezet. Een wat groter gat dicht ge plamuurt met autoplamuur. Ik wil het daarna netjes afwerken.

Ik doe alles in de buitenlucht (heb geen garage of overkapping), dus maak er een “rijdend” project van. Ook omdat niet alles tegelijk kan. Als alles klaar is kunnen de wielkuipen er weer in.

Ik wil daarna het “hemeltje” gaan doen, maar zie op tegen dat project. Ook omdat ik het idee heb dat alles een probleem gaat opleveren. Inmiddels wat filmpjes bekeken. Lijkt redelijk goed te kunnen. Ik ga het zien.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
Soms kriebelt het, en dan denk ik aan inruilen van mijn Polo, maar goed….

Vandaag bezig geweest met het hemeltje van mijn Polo. Ik heb eerst de zonnekleppen en de handgrepen er af gehaald. Dit gaat zonder al te veel moeite. De bekleding + een groot deel van het schuimrubber weggetrokken. Er zit nog lijm op die ik er nog af wil halen, met iets van verwijderaar. Hoewel het meevalt met de restanten.
De schuimlaag er met een spatel en een zacht staalborsteltje aan het afhalen.
Ik wilde eerst de hele hemel eruit halen, maar die zit nog op bepaalde punten vast aan het dak van de auto. Het zou moeten kunnen, om het eruit te krijgen.
Ik had er dus andere plannen mee, maar voor zover ik nu zie, laat ik het na het verwijderen van de lijm voor wat het is. Je kijkt dan tegen een grijzig hemeltje aan. De demping van geluid zal minder zijn, als met de schuimrubber en stof. Maar goed die hing al heel laag…. en dat werd elk jaar erger.
Ik ga er morgen mee verder.
 

Bijlagen

  • 1000011445.jpeg
    1000011445.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!