Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ook een (grijze)6R Highline met 17” eronder, en vroeg me af of het veel scheelt qua rijcomfort met de verlaging eronder?
Ik ben dan ook aanwezig, welk merk zit er onder jouw Polo?Je merkt zeker verschil en je moet je rijstijl daar (binnen de bebouwde kom) op aanpassen. In Nederland zijn er tientallen drempels in iedere stad of dorp, maar we hebben daar tegenover wel weer heel fijne wegen. Kortom, je kan niet met 50 over de drempels jakkeren, maar verder heb je weinig verschil naar mijn mening. Daarnaast effe opletten met kuilen of kapot wegdek, de schokdempers kunnen het iets minder goed opvangen.
Als je het dus echt wilt ervaren moet je een keer een rondje doen (in verschillende auto’s, want het merk verlaging moet ook nog verschil geven). Kan evt. zondag op de meeting? Ben je er ook?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb ook een (grijze)6R Highline met 17” eronder, en vroeg me af of het veel scheelt qua rijcomfort met de verlaging eronder?
Ik ben dan ook aanwezig, welk merk zit er onder jouw Polo?
Ga wel even langs de huisarts met je nek. Kan een boel gedoe schelen als je er later last van krijgt.
En toen reed er gisteren een Roemeense vrachtwagen achter op m’n Polo...
Ik stond midden vooraan bij de stoplichten, vrachtwagen stond achter mij, linksaf en rechtsaf kregen groen en de vrachtwagen trok ook op. Toen de middenbaan pas groen kreeg tikte hij mij al vol aan. Erg ongelukkig allemaal, maar dat kan helaas gebeuren.
Chauffeur was een jonge gast, gaf direct toe dat hij fout was, mij helemaal niet gezien had en dat hij eigenlijk te vroeg op trok. Uiterst behulpzaam en heeft mij 100 keer gezegd dat het goed kwam. Hopen dat dat nu dus ook gaat gebeuren. Alles ligt bij m’n verzekering.
Resultaat: achterklep in de kreukels en ontzet en de achterbumper een paar scheuren, deuken en gebroken lak. Daarnaast een flinke stijve nek...
Wordt vervolgd...
![]()
Klote dat je zo lang moet wachten.
Stel er gebeurd zoiets, wat kan je dan doen om het proces te versnellen?
Op het schadeformulier staat toch ook al een handtekening? Dan moet die jongen het maar verder uitzoeken.
Heb je de schade laten taxeren, ben wel benieuwd voor hoeveel je m hebt laten taxerenKlopt, de handtekening staat er al en hij heeft dus schuld bekend, maar in Roemenië werkt het allemaal net even wat anders. Ik heb nu te maken met een Nederlandse vertegenwoordiger (DEKRA) van de Roemeense verzekering. Zij claimen het bedrag voor mij en keren het ook uit, maar zij keren het pas uit op het moment dat de verzekering een laatste handtekening plaatst. Op zich goed dat er zulke strenge regels zijn om bijv. fraude te voorkomen. Hiernaast kan DEKRA ook nog genaaid worden door de Roemenen als zij vervolgens niet uitkeren.
Dat het allemaal zo traag gaat ligt er vooral aan dat wij hier in Nederland ontzettend verwend zijn met de afhandeling van claims. In het buitenland zijn ze simpelweg niet zo snel. Systemen zijn niet optimaal ingericht en lopen ze ver achter op ons... Kortom, je kan er niks aan doen. Vaak bellen, wachten en veel geduld hebben en hopen dat alles goed gaat is zo'n beetje het enige wat je kan doen.
Heb je de schade laten taxeren, ben wel benieuwd voor hoeveel je m hebt laten taxeren![]()
Updates van de Polo
Gedaan:
Interieur:
- RCD330 met Apple CarPlay
- Subwoofer (Pioneer TS-WX77A)
- Armsteunklepje onbreekbaar
- Automatische Lichtschakelaar met comming/leaving home
- Pianolak vensters dashboard en ventilatieroosters
- Velourse automatten
Exterieur:
- Chromen sieruitlaatstukje
- Gasveer onder de motorkap
- Letters verwijderen achterklep
- Sharkfin antenne OEM-look
- Kleien, polijsten, waxen
- US Lights van Duman Customs (moet nog geïnstalleerd worden)
- Zwarte high gloss VW Logo's voor en achter
- Luxe kentekenplaten
- Smoke achterlichten knippers
- Smoke mistlampen / dagrijverlichting
Wielen / Verlaging:
- Verlagingsveren 35/40mm
- OEM Boavista velgen zomerset
- Matte-zwarte Boavista velgen winterset
- Spoorverbreders achter (10mm)
Wensenlijstje:
- Nieuwe (R-line) achterbumper vanwege de aanrijding met Roemeense vrachtwagenchauffeur (zie het topic).
- Parkeerdeukjes verwijderen
Overigens nog steeds geen cent ontvangen van de Roemeense verzekeringsmaatschappij. Mijn verzekering geeft aan dat ze in feite alleen nog een handtekening moeten zetten, maar dat ze er om bekend staan ontzettend traag te zijn... Geduld is een schone zaak, maar dit duurt nu wel erggggg lang.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.