Ruiten

Hi Mensen,

Mijn achterruiten hebben hardnekkige vuil die niet na wasstraat of handwas weggaan.
Het is eigenlijk de rest waar de ruitenwisser niet bij komt, het lijkt ingebakken. Weet niet of ik het goed heb kunnen uitleggenStick Out Tongue

Enige ideeën?
 
Volkswagen  POLO AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Ik heb dat zelf ook gehad en opgelost door de ruit te polijsten
Hi Mensen,

Mijn achterruiten hebben hardnekkige vuil die niet na wasstraat of handwas weggaan.
Het is eigenlijk de rest waar de ruitenwisser niet bij komt, het lijkt ingebakken. Weet niet of ik het goed heb kunnen uitleggenStick Out Tongue

Enige ideeën?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
Verschillende opties;

1. Fusso Glaco
2. Wasbenzine of een IPA
3. Melamine spons (wonderspons bij de action weg)
4. Ikzelf gooi de polijstmachine met een grove schijf erop.


Daarna kun je mooi je glas coaten met een rain X of Soft 99 glaco sealant.
 
Laatst bewerkt:
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Wat ik altijd doe is.

1. Ruit wassen zoals je altijd doet
2. De hele ruit kleien.
3. Goed afdrogen.
4. Ruit polijsten ( ik gebruik de Autoglym glass polish i.c.m een glas polijst disc op mijn DA)

En om het helemaal af te maken ruit ontvetten (ik gebruik Gyeon prep) en de raam coaten (Gyeon view)

Heb dit ook zo gedaan toen mijn Polo geleverd werd en nu 20,000 km verder gebruikt ik nauwelijks mijn ruiten wissers.

 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!