Schade door botsing

Beste mensen,

Afgelopen zaterdag slingerde een tegenligger op mijn weghelft, waardoor ik een ontwijkmanoeuvre moest maken. Hierdoor botste ik helaas tegen een geparkeerd busje.

De schade is als volgt:

  • Frame nog intact, waardoor de motor gespaard is gebleven.
  • De motor start en draait nog prima.
Specificaties van de auto:

  • Bouwjaar: 2011
  • Kilometerstand: 128.384 km
  • Brandstof: Diesel
  • Onderhoud: In mei 2024 heeft de auto een grote beurt gehad.
  • Roetfilter vervangen wegens aangepaste milieueisen.
Heeft iemand tips voor mij hoe ik het beste verder kan?

Ik zit te denken aan het kopen van een andere Polo 6R en dan de motor van deze auto over te plaatsen. Is dat verstandig, of raden jullie iets anders aan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 

Bijlagen

  • Schade polo.jpeg
    Schade polo.jpeg
    264.5 KB · Weergaven: 84
Volkswagen  Polo Bluemotion Comfortline 6R  1.2 TDI 
  • Verdrietig
Waarderingen: Frans_WL
Lijkt mij goedkoper om bijvoorbeeld via Onderdelen lijn de onderdelen te kopen en dan te laten spuiten in de gewenste kleur. Ik denk dan dat je het goedkoopste uit bent. Zonde om dan een andere 6R te kopen
Alleen wanneer ik de foto's stuur naar schadeherstel bedrijven willen ze er niet eens aan beginnen en roepen ze al meteen dat ie total is.
dat is de reden waarom ik dacht "swap the good parts to a good body"
 
Volkswagen  Polo Bluemotion Comfortline 6R  1.2 TDI 
Lijkt mij goedkoper om bijvoorbeeld via Onderdelen lijn de onderdelen te kopen en dan te laten spuiten in de gewenste kleur. Ik denk dan dat je het goedkoopste uit bent. Zonde om dan een andere 6R te kopen
Zeker goedkoper, maar dan moet je hem ook zelf repareren en dat is toch een vak apart gezien de schade. Lijkt op foto’s dat er ook wat structurele schade is.

@J-A-J mega kut… Bij een engine swap zit er ook aardig wat tijd in. Wellicht onderzoeken wat deze auto als schadeauto nog kan opleveren?

En misschien kijken naar waarborgfonds? (Van uitgaande dat je niet all risk verzekerd bent) Volgens mij heb je dan wel een getuige nodig van de situatie.
 
Audi  A6 4K Avant  40TFSI 
Dank allen voor de reacties.

Ik denk dat het inderdaad tijd is om afscheid te nemen.

Ik krijg niets van de verzekering, en een opkoper wil me maar €450 voor betalen.

Op advies van een buurman rij ik eigenlijk te weinig kilometers om met een diesel verder te gaan.

Ik houd nog steeds heel veel van Polo's, dus ik denk dat ik nu maar voor een benzine Polo zal gaan.
 
Volkswagen  Polo Bluemotion Comfortline 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Tonq
Deze auto is helaas einde. Op de fotos is te zien dat je dorpel ingedrukt is (wiel heeft de dorpel geraakt). Laatst bij een Golf gestaan die dezelfde schade had. Dit leek een makkelijke schroefschade, maar de deur sloot niet meer, schutbord was in gedrukt ter hoogte van het voorwiel en de dorpel was geknikt. Auto is afgeschreven en naar de sloop gegaan. Herstelkosten waren duurder dan de auto zelf...

Nu jouw auto, Tis een 6R uit 2011, dan ook nog de 1.2TDI, daar zijn er enorm veel van gebouwd met daardoor een lage restwaarde. Ik zou je willen adviseren om afscheid te nemen van de auto en op zoek te gaan naar een ander exemplaar. Als je niet vies bent van een beetje sleutelwerk, kijk eens op www.schadeautos.nl. Zoek hier een exemplaar op met enkel schroefschade en geen uitgeklapte airbags. Als je geluk hebt, kun je dan voor ongeveer de helft van t geld van een strak exemplaar, klaar zijn! Dit heb ik ook gedaan met mn Skoda Fabia 1.2TSI (slingert nog wel ergens een topic van rond)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Dit is zonde man, als je tegen je tegenligger was aangereden had de verzekering misschien nog iets kunnen doen
Snap ik, maar als ik dat had gedaan dan was ik hier waarschijnlijk niet meer.
het was of de kinetische energie van 2 autos bij elkaar opgeteld of de kinetische energie van 1 auto tegen een stilstaand maar beweegbaar object.

Het ging allemaal zo snel en ik heb een split second beslissing genomen.
 
Volkswagen  Polo Bluemotion Comfortline 6R  1.2 TDI 
Deze auto is helaas einde. Op de fotos is te zien dat je dorpel ingedrukt is (wiel heeft de dorpel geraakt). Laatst bij een Golf gestaan die dezelfde schade had. Dit leek een makkelijke schroefschade, maar de deur sloot niet meer, schutbord was in gedrukt ter hoogte van het voorwiel en de dorpel was geknikt. Auto is afgeschreven en naar de sloop gegaan. Herstelkosten waren duurder dan de auto zelf...

Nu jouw auto, Tis een 6R uit 2011, dan ook nog de 1.2TDI, daar zijn er enorm veel van gebouwd met daardoor een lage restwaarde. Ik zou je willen adviseren om afscheid te nemen van de auto en op zoek te gaan naar een ander exemplaar. Als je niet vies bent van een beetje sleutelwerk, kijk eens op www.schadeautos.nl. Zoek hier een exemplaar op met enkel schroefschade en geen uitgeklapte airbags. Als je geluk hebt, kun je dan voor ongeveer de helft van t geld van een strak exemplaar, klaar zijn! Dit heb ik ook gedaan met mn Skoda Fabia 1.2TSI (slingert nog wel ergens een topic van rond)
Dank voor de tip,
Ik neem inderdaad afscheid van de auto en ga opzoek naar een benzine variant.
 
Volkswagen  Polo Bluemotion Comfortline 6R  1.2 TDI 
het was of de kinetische energie van 2 autos bij elkaar opgeteld of de kinetische energie van 1 auto tegen een stilstaand maar beweegbaar object.
Dat zeg je goed. Slimme keuze om voor het geparkeerde busje te gaan, die beweegt ook nog deels meer.
Maar zoals anderen ook aangeven ben jij nu de hoofd veroorzaker bij het ongeval met het busje en mag jij overal voor opdraaien...
 
Dat zeg je goed. Slimme keuze om voor het geparkeerde busje te gaan, die beweegt ook nog deels meer.
Maar zoals anderen ook aangeven ben jij nu de hoofd veroorzaker bij het ongeval met het busje en mag jij overal voor opdraaien...
Precies, liever de prijs betalen en verder gaan met het leven, dan vrij van kosten te zijn en de film van het leven veel te vroeg te zien eindigen.
 
Volkswagen  Polo Bluemotion Comfortline 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Tuurlijk was het voor jou als bestuurder het beste zo, alleen jammer dat je nu inderdaad overal voor opdraait
Inderdaad, het is erg zuur. Maar ik ben blij dat ik het nog kan navertellen. Ja, ik zit nu met kosten waarvan ik de hoogte nog niet ken, maar uiteindelijk kom ik hier doorheen.

Tijd voor een nieuw hoofdstuk. Op zoek naar een nieuwe polo.
 
Volkswagen  Polo Bluemotion Comfortline 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!