Schade zelf fixen?

Ik heb op mijn Polo een aantal vervelende diepe krassen/schade zitten. Is deze schade zelf te fixen met een lakstift en flink wat schuren en polijsten?
Deze schade zat er al toen ik de auto kocht, zit er nu over na te denken dat ik toch wel een keer wil repareren.

Ik heb al wel aardig wat krassen weg kunnen halen met polijsten, maar deze zijn iets dieper en moeten dus eerst met een primer/filler en dan met lakstift eroverheen verwacht ik.
Je kan zien op de 2de foto dat de kras een klein beetje door de lak is gegaan. Dus ik hoop dat dit nog te fixen is. De andere kras zit aan de onderkant van de achterbumper, dus valt niet gelijk op als het niet 100% te fixen is.

IMG_1559.JPEGIMG_1561.JPEG

Volkswagen  Polo 6C 
Deze zijn wel pittig door de plek waar deze zit en ook het formaat. Onderstaande is vooral voor kleine steenslag maar aangezien je toch al japen van krassen hebt;

Als DIY kun je met een fijn schuurpapierje 1000-1500 +water de grove randjes ietswat opruiwen. Hierna kun je met heel wat laagjes de kras opvullen. Let erop dat je zoveel mogelijk vult in de kras zelf, anders krijg je opstaande randjes.

Is de kras goed gevuld, kun je deze met 1000-1500 + water vlak schuren. Hierna poetsen met de reguliere middelen om de glas terug te krijgen ( poets niet teveel op de rand)

Vw  Polo 
Deze zijn wel pittig door de plek waar deze zit en ook het formaat. Onderstaande is vooral voor kleine steenslag maar aangezien je toch al japen van krassen hebt;

Als DIY kun je met een fijn schuurpapierje 1000-1500 +water de grove randjes ietswat opruiwen. Hierna kun je met heel wat laagjes de kras opvullen. Let erop dat je zoveel mogelijk vult in de kras zelf, anders krijg je opstaande randjes.

Is de kras goed gevuld, kun je deze met 1000-1500 + water vlak schuren. Hierna poetsen met de reguliere middelen om de glas terug te krijgen ( poets niet teveel op de rand)
Thanks voor je tips! Is het beter om eerst alles op te vullen met primer, dan alles egaal schuren en als laatste de laklaag eroverheen? En dan weer even schuren en polijsten natuurlijk

Volkswagen  Polo 6C 
Schuurpapier op/afschalen tot zeker 4000/5000 grit.
Anders blijf je de krasjes van je schuurpapier zien.
Altijd nat schuren.
Makkelijk is dan om je lakkleur te kopen met blanke lak gemixt, anders kan je vulwerk dof lijken
Als het je eerste keer is gewoon proberen, zolang het niet erger wordt dan het nu is is het al een win-win

Staan veel how-to filmpjes op YT
Succes
Ja dat dacht ik ook. Het kan niet erger worden dan het nu al is. Ik zat te kijken naar een set schuurpapier 1000 t/m 2500 grit maar dan moet ik nog ergens anders even wat gladder schuurpapier zien te halen. Thanks!

Volkswagen  Polo 6C 
Thanks voor je tips! Is het beter om eerst alles op te vullen met primer, dan alles egaal schuren en als laatste de laklaag eroverheen? En dan weer even schuren en polijsten natuurlijk

Het vullen van de kras met primer is hier moeilijk, je kan namelijk primer kleur terug zien komen als je gaat afwerken en er zit primer in de rand.

Alles boven 2500 schuren is niet nodig, pak een goede pasta zoals Scholl S20 met een spiderpad. Heb je niet de middelen pak bv metaalpoets van de action of commandant 4 en wat elbow grease.

Kern hier is, veel lagen binnen de kras aanbrengen, is alles gevuld vlaktrekken met schuren en daarna afwerken. Oefen eerst op een kras/steenslag die makkelijker te behandelen is in grootte en locatie.

YT staat er inderdaad vol van, erg leerzaam

Vw  Polo 
Het vullen van de kras met primer is hier moeilijk, je kan namelijk primer kleur terug zien komen als je gaat afwerken en er zit primer in de rand.

Alles boven 2500 schuren is niet nodig, pak een goede pasta zoals Scholl S20 met een spiderpad. Heb je niet de middelen pak bv metaalpoets van de action of commandant 4 en wat elbow grease.

Kern hier is, veel lagen binnen de kras aanbrengen, is alles gevuld vlaktrekken met schuren en daarna afwerken. Oefen eerst op een kras/steenslag die makkelijker te behandelen is in grootte en locatie.

YT staat er inderdaad vol van, erg leerzaam
Thanks! Ik ga het proberen. En zal eindresultaat uiteraard delen

Volkswagen  Polo 6C 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!