Beste medeforummers
Ik heb een polo 1.2TSI uit mei 2010 met nu 108.000 op de teller. Ik heb de versie met 6-bak. Ik ervaar tegenwoordig een merkwaardig probleem wat zich eigenlijk alleen laat zien bij filerijden.
Als ik een op lage snelheid, zo tussen de 20 en 40 in verzet 2 of 3 rijdt, bij een laag toerental tussen de 1200 en 1500 zo'n beetje, en ik laat mijn gas los omdat mijn voorganger wat vaart mindert, en ik geef daarna weer rustig een beetje gas bij, dan pakt de motor met een schok op. Het voelt alsof er een bepaalde speling in de aandrijflijn aanwezig is. Het lijkt op een een aarzeling waarbij een leegte overwonnen moet worden om vervolgens met een klap op te pakken. Ik bedoel hiermee overigens niet het turbogat, dat is inherent aan het type motor.
Het is vrij moeilijk uit te leggen, je moet het eigenlijk ervaren. Vroeger had de auto dit niet en ik vraag me af wat het kan zijn.
Google levert mij deze mogelijke oorzaken op:
Voorste of achterste motorsteun
Baksteun
Koppeling
Aandrijf assen
Vliegwiel (ik weet niet of mijn motor die heeft)
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en kan herleiden naar een oorzaak en dingen uit het bovenstaande lijstje kan wegstrepen of met nieuwe ideeën kan komen.
Alvast bedankt mensen
Ik heb een polo 1.2TSI uit mei 2010 met nu 108.000 op de teller. Ik heb de versie met 6-bak. Ik ervaar tegenwoordig een merkwaardig probleem wat zich eigenlijk alleen laat zien bij filerijden.
Als ik een op lage snelheid, zo tussen de 20 en 40 in verzet 2 of 3 rijdt, bij een laag toerental tussen de 1200 en 1500 zo'n beetje, en ik laat mijn gas los omdat mijn voorganger wat vaart mindert, en ik geef daarna weer rustig een beetje gas bij, dan pakt de motor met een schok op. Het voelt alsof er een bepaalde speling in de aandrijflijn aanwezig is. Het lijkt op een een aarzeling waarbij een leegte overwonnen moet worden om vervolgens met een klap op te pakken. Ik bedoel hiermee overigens niet het turbogat, dat is inherent aan het type motor.
Het is vrij moeilijk uit te leggen, je moet het eigenlijk ervaren. Vroeger had de auto dit niet en ik vraag me af wat het kan zijn.
Google levert mij deze mogelijke oorzaken op:
Voorste of achterste motorsteun
Baksteun
Koppeling
Aandrijf assen
Vliegwiel (ik weet niet of mijn motor die heeft)
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en kan herleiden naar een oorzaak en dingen uit het bovenstaande lijstje kan wegstrepen of met nieuwe ideeën kan komen.
Alvast bedankt mensen