Schokdempers vervangen 1.2 TDI

Je hoeft niet persé nieuwe stofkappen achter, je kan ook je oude gebruiken. Zou dan wel de aanslagrubbers vervangen, ik heb nog een ‘als nieuw’ setje liggen, welgeteld een paar dagen onder mijn auto gezeten.

Toplager van achter zijn ook wel de veerpootlagers genoemd, die zou ik zeker mee vervangen, en wat iichel ook al zegt, je toplagers voor voor meepakken.

Stabi-stangen moet je aan elke kant 1 hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik heb er een Sportkit (Koni geel) onder gezet, werd toch iets lager en vooral stugger dan verwacht. Vooral in het begin leek het alsof er totaal geen vering onder zat. Optisch ziet het er oké uit en je kunt er haaks de bocht mee door, maar persoonlijk zou ik hem nog 10-15mm willen verhogen.

WhatsApp Image 2022-10-06 at 13.36.36_da325a9f.jpg

Vroeger had ik een Mercedes 190 (W201). Daar kon je de veerschotelrubbers vervangen waarmee je de autohoogte kon fine-tunen. Je had rubbers met 1, 2, 3, 4 en 5 puntjes, elk had een andere dikte. Ben benieuwd of zoiets ook voor de 6R bestaat?
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2TDi Bluemotion 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Tsi14 en Thomaskol
Nou lijkt erop dat ik toch weer eens pech heb. Aantal dagen terug heb ik de achter dempers vervangen (TRW) ging best makkelijk.. En je merkt ook goed verschil al. logisch want 1 was echt flink kapot.

Morgen avond zou ik gereedschap ophalen zodat ik zaterdag voor zeker moet kunnen vervangen maar helaas ik haal net een bilstein demper uit de doos en hier zit moer 22 op ipv 21. Artikel -> https://www.autodoc.nl/bilstein/632746

En als ik zo kijk op youtube dan is alles 21 normaal geen probleem MAAR je hebt ook nog een moer bij de schotel zitten van de veer die zal natuurlijk dus ook 21 zijn. Mooi balen weer :(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Nog nooit eerder gezien, ik heb net even gekeken en inderdaad de moer die er nu op zit is maat 21 maar die nieuwe moer (maat 22) kan ik gewoon erboven op draaien dus het schroefdraad gedeelte is schijnbaar even dik? Dan boeit het inderdaad ook niet!

@Grutte Pier heb je wel het hele bericht gelezen? Maakt mij niks uit welke maat het is maar je hebt een moer boven de veer zitten en die moet over. Dus als het zou afwijken dan kan die niet over.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Past de moer van de oude niet op de nieuwe?

Nog nooit eerder gezien, ik heb net even gekeken en inderdaad de moer die er nu op zit is maat 21 maar die nieuwe moer (maat 22) kan ik gewoon erboven op draaien dus het schroefdraad gedeelte is schijnbaar even dik? Dan boeit het inderdaad ook niet!

@Grutte Pier heb je wel het hele bericht gelezen? Maakt mij niks uit welke maat het is maar je hebt een moer boven de veer zitten en die moet over. Dus als het zou afwijken dan kan die niet over.

Zonder je bericht goed te lezen, je toch geholpen
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Thnx, je bedoelt nr 5 hergebruiken? dat is die 22 die ik bij de nieuwe heb gekregen.

Net gereedschap opgehaald, dacht even kijken of die spline wel past nope :') is 12 mm en zou 12.5 mm moeten zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Nog nooit eerder gezien, ik heb net even gekeken en inderdaad de moer die er nu op zit is maat 21 maar die nieuwe moer (maat 22) kan ik gewoon erboven op draaien dus het schroefdraad gedeelte is schijnbaar even dik? Dan boeit het inderdaad ook niet!
Let wel op dat de nieuwe moer anders is dan die origineel gebruikt word. De originele moer (Zie foto) heeft een rand op de moer om deel 6 vast te houden. Deze hergebruiken is ook geen probleem mits je hem los krijgt. Had zelf ook mijn schokbrekers vervangen en kwam hier achter tijdens het monteren!
.
FEBI BILSTEIN Moerhuls, veerpoot 14099 koop goedkoop
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
Let wel op dat de nieuwe moer anders is dan die origineel gebruikt word. De originele moer (Zie foto) heeft een rand op de moer om deel 6 vast te houden. Deze hergebruiken is ook geen probleem mits je hem los krijgt. Had zelf ook mijn schokbrekers vervangen en kwam hier achter tijdens het monteren!
.
FEBI BILSTEIN Moerhuls, veerpoot 14099 koop goedkoop
Dit js de moer die ik bedoelde en nummer 9 op het onderdelen diagram
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!