Schudden van de auto.

Hey hey allemaal,

Ik heb even een vraagje.

Gisteren reed ik op de A13 en zoals gewoonlijk stond ik weer goed vast in de file. :?

Ik heb altijd wel wat geschud gehad als de Polo stationair draaide en stil stond. ( Tis een drieklepper 1.4 TDI ;) )
Alleen gisteren werd het me toch wat te gortig qua schudden, het was ook heviger dan normaal. Werd er een beetje sip van. :evil:

Is er iemand die al eerder met dit bijltje heeft gehad?

Greetz en alvast bedankt! :)
 
Is het altijd aanwezig???

Of alleen onder bepaalde omstandigheden?? Ik zit toch de denken aan je 2-massavliegwiel dan. En dat is niet goedkoop.
 
als ik Rem bijvoorbeeld dan schud mijn stuur een beetje heen en weer het is niet veel schudden maar kan dit kwaad? of is dat normaal

@TS
als je stationair staat dan moet je auto niet schudden lijkt mij...terug naar de dealer misschien kunnen ze iets vinden erop
 
Als je remt en je stuur schudt dan, dan zal het waarschijnlijk gewoon je wielen uitbalanceren zijn.

Even on topic.

Ik heb dit alleen tijdens stationair draaien van de motor.
Als de motor koud is dan is het zelden tot niet aanwezig, maar wanneer de motor goed warm is dan begint het.

Hmm is dat vliegwiel zo prijzig dan?
En waarom denk je dat daar het probleem ligt Bas?
 
Omdat ik de klacht vaker gehoord heb en dit 9 van de 10 keer de oorzaak was.

We hebben het thuis ook gehad met onze (sorry ik ga vloeken) Ford Mondeo en hier heb ik toen het vliegwiel van vervangen en toen was het afgelopen :)

Het vervangen heeft mij dus niks gekost behalve een dag sleutelen, maar dat vliegwiel kost 'maar' 700 euro
 
Hey bah :(

En hoe moet ik dat zien, zit er dan een breuk in het wiel?
En er is nog wel even mee te rijden?

Ik ben aankomend weekend in de garage en zal er dan wel even naar laten kijken.
Hoop iig niet dat dat de oorzaak is ;)
 
kromme remschijven kunnen ook een schuddend stuur opleveren.

@ Kenichi, ik heb ook een 1.4 3-cilinder TDI en deze trilt precies zoals je van een dieselblokje verwacht, klein beetje maar... fiks schudden doet die niet.

Dat het bij koude motor niet aanwezig is kan komen omdat die dan op een net ander toerental draait (dat word iets lager als die eenmaal goed warm is). misschien dat die koud net buiten de resonantie frequentie blijft.
 
Mijn dieseltje doet het ook een beetje komt overal alsof die heel zenuwachtig is als hij stationair loopt hij hobbelt een beetje en je merkt goed dat het een diesel is ik heb hier voor de rest nog nooit wat aandacht aan gegeven maar nu je het zegt herinner ik me t opeens... Maar dacht dit zal wel een diesel zijn.. :) :roll:
 
Ik vind die 1.9TDI nog aardig rustig in zo'n klein autootje... De Tucson van mn pa is wat dat betreft net een tractor...

Moet ik wel zeggen dat ik er achterkwam dat ik ineens bij 90-115 ook weer trilllingen voel... Maar ik wacht eens af of de schroefset dat gaat verhelpen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!